سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 276328

نتایج یک مطالعه جدید تایید می‌کند که رژیم‌های غذایی سخت گیاهی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهند.

یک برنامه غذایی برای کاهش خطر دیابت

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید تایید می‌کند که رژیم‌های غذایی سخت گیاهی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان تغذیه و سلامت بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند: افرادی که رژیم‌های غذایی سخت گیاهی را رعایت می‌کنند کمتر احتمال دارد به دیابت نوع دو مبتلا شوند.

در این بررسی آمده‌ است: افرادی که رژیم‌های غذایی سخت گیاهی را رعایت می‌کنند در مقایسه با افراد دیگر ۲۳ درصد کمتر احتمال دارد دچار دیابت نوع دو شوند.

یکی از محققان این مطالعه از دانشکده سلامت عمومی هاروارد گفت: الگوهای تغذیه‌ای گیاهی در سال‌های اخیر مورد توجه بیشتر افراد قرار گرفته و به همین دلیل ضروری است تاثیر این رژیم غذایی بر خطر ابتلا به دیابت تعیین شود.

در این بررسی محققان به ارزیابی مطالعاتی پرداختند که حاوی اطلاعات بیش از ۳۰۷ هزار بیمار بود و ۲۳ هزار و ۵۴۴ نفر از آنان به دیابت مبتلا بودند.

متخصصان تاکید کردند که رژیم‌های غذایی حاوی مواد غذایی گیاهی سالم‌تر می‌توانند فشار خون و شاخص توده بدنی را کاهش داده و حساسیت به انسولین را افزایش دهند. همچنین دنبال کردن رژیم‌های غذایی گیاهی که حاوی میزان کمتری از خوراکی‌های سالم باشند با افزایش ۱۱ درصدی ابتلا به دیابت همراه است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان در مجموع یافته‌های بدست آمده حاکی از اهمیت رعایت رژیم‌های غذایی سخت گیاهی برای برخورداری از سلامت کافی است و افراد ضروری است میوه، سبزیجات تازه، غلات و دیگر خوراکی‌های گیاهی سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha