سلامت نیوز : سوپروایزر بالینی بیمارستان چشم فارابی گفت: مهمترین مراقبت پرستاری در بیماران کاندیدای تخلیه چشم حمایت های روانی از بیمار و خانواده اش است چون همواره خانواده ها از تخلیه چشم به عنوان یک فاجعه یاد می کنند.

کتایون رحیم زاده در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری با موضوع مراقبت های پرستاری در تخلیه چشم اظهار کرد: در عین حال باید نحوه مراقبت صحیح از چشم مقابل هم به بیمار آموزش داده شود.

 وی افزود: عمل جراحی تخلیه چشم می تواند برای هر فردی و به هر شکلی(اورژانس یا انتخابی) انجام شود که با حمایت روحی از بیمار می توان زندگی طبیعی برای بیمار رقم زد.

سوپروایزر بالینی بیمارستان چشم فارابی گفت: از نکات پرستاری که باید پیش از عمل جراحی رعایت کرد گرفتن تاریخچه پزشکی کامل و پرسش در خصوص وجود هرگونه سابقه آلرژی و حساسیت به دارو و مواد غذایی است همچنین مصرف داروهای آنتی کواگولان از بیمار پرسیده می شود تا در صورت مصرف پیش از عمل جراحی برای کاهش میزان خونریزی حین عمل با مشورت پزشک قطع شود.

رحیم زاده ادامه داد: از دیگر نکات بسیار مهم چک کردن چشم بیمار در زمان هوشیاری کامل فرد است چون از بدترین خطرات این نوع جراحی، تخلیه چشم به اشتباه است.

وی با بیان اینکه چشم نابینای دردناک از اندیکاسیونهای (موارد) تخلیه چشم به شمار می آید، یادآورشد: ابتدا باید میزان درد فرد با مقیاس یک تا 10 سنجیده شود سپس براساس نتیجه تزریق دارو برای بلوک عصب بینایی انجام شود و مجدداً میزان درد سنجیده شود این در حالی است که باید پاسخ درد به مسکن های تجویز شده هم ارزیابی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha