چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 276400

در داغ ترین روزهای تابستان، افراد مبتلا به دیابت باید توجه بیشتری نسبت به وضعیت سلامت خود داشته باشند. بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگری بیماری آمریکا، زمانی که دمای هوا به بیش از 80 درجه فارنهایت (26.7 درجه سلسیوس) و رطوبت به 40 درصد می رسد، این شرایط باید زنگ هشدار را برای افراد مبتلا به دیابت به صدا درآورد.

پیشنهادهای سالم برای مدیریت دیابت در تابستان

سلامت نیوز:در داغ ترین روزهای تابستان، افراد مبتلا به دیابت باید توجه بیشتری نسبت به وضعیت سلامت خود داشته باشند. بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگری بیماری آمریکا، زمانی که دمای هوا به بیش از 80 درجه فارنهایت (26.7 درجه سلسیوس) و رطوبت به 40 درصد می رسد، این شرایط باید زنگ هشدار را برای افراد مبتلا به دیابت به صدا درآورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،مبتلایان به دیابت باید از خطرات گرمای هوا شامل کم آبی، سکته گرما و مشکلات پا آگاه باشند.

دیابت و کم آبی: هر کس صرفه نظر از وضعیت سلامتی خود، باید در طول تابستان مقادیر بیشتری آب و مایعات مصرف کند. افراد مبتلا به دیابت با یک چالش اساسی مواجه هستند: وقتی قند خون آنها بیش از حد بالاست، ممکن است ادرار بیشتری نسبت به حد معمول، دفع کنند. این افراد مایعات بدن خود را در این شرایط زودتر از دست می دهند ضمن این که برخی داروها از جمله متفورمین، خطر کم آبی را در این افراد افزایش می دهد. به مبتلایان به دیابت توصیه می شود که در هوای گرم، به اندازه کافی آب و مایعاتی مانند لیموناد بدون قند به همراه داشته باشند. این بیماران باید به طور کامل از مصرف کافئین در گرما اجتناب کنند چون کافئین، بیشتر باعث از دست رفتن مایعات بدن می شود.

دیابت و گرمازدگی: علائم گرمازدگی شامل گرفتگی عضلانی، ضربان قلب سریع و سردرد است. زمانی که دما افزایش می یابد، از خنک ماندن بدن خود اطمینان حاصل کنید. تهویه مطبوع، پنکه و نوشیدنی های خنک می توانند کمک کنند. اگر در فضای آزاد وقت می گذرانید به سایه بروید.

دیابت و سلامت پا: مراقبت از پا در افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است. در هوای داغ تابستان، پاها نیز در جوراب مرطوب می شوند. اگر شما مبتلا به دیابت هستید، باید اطمینان حاصل کنید که پاهایتان کامل خشک است. شما باید از کفش های مناسب استفاده کنید. از آنجا که در مبتلایان به دیابت، هر زخمی دیرتر خوب می شود، اگر پای شما دچار زخم است، باید آن را هر روز بررسی کنید.

دیابت و آسیب دیدگی داروها و تجهیزات: گرمای بیش از حد می تواند باعث آسیب به داروهای بیماران دیابتی نیز بشود. انسولین در میان داروها بسیار آسیب پذیر است. به هر حال تمام داروها و تجهیزات بیمار باید در یک مکان خشک و سرد نگهداری شوند. هرگز انسولین و یا داروهای دیگر را در اتومبیل و یا جلوی نور مستقیم خورشید نگذارید. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید یا دماهای بالا برای مدت زمان طولانی می تواند کارایی آنها را بیش از حد انتظار کاهش داده یا به طور کامل آنها را بی اثر سازد.

ایده های دیگر برای مقابله با گرمای تابستان:

ورزش و فعال بودن برای مدیریت دیابت بسیار مهم است. بنابراین در ماه های تابستان، تمرینات ورزشی را به اول صبح و یا عصرها موکول کنید چون هوا در این زمان ها خنک تر است. حداقل چهار بار در روز قند خون خود را چک کنید.

زمانی که بیرون از خانه هستید، تمام وقت خود را در سایه بگذرانید.

قدم زدن و پیاده روی روزانه را در مراکز سربسته انجام دهید.

زمانی که بیرون هستید، کلاه و کرم های ضد آفتاب و لباس های سبک را هرگز فراموش نکنید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha