استفاده صحیح از ضد آفتاب ها حدود 97 درصد اشعه خورشید را در مقابل پوست می گیرد و محافظی مناسب برای پیشگیری از آفتاب سوختگی است.

سلامت نیوز : استفاده صحیح از ضد آفتاب ها حدود 97 درصد اشعه خورشید را در مقابل پوست می گیرد و محافظی مناسب برای پیشگیری از آفتاب سوختگی است.

دكتر احمد رضا طاهری استادیار دانشگاه علوم پزشكی مشهد با اشاره به این که استفاده از کرم های ضد آفتاب برای تمام افراد توصیه می شود، گفت: استفاده از كرم های ضد آفتاب مناسب می تواند پوست را در برابر تیرگی،‌ پیری زودرس پوست،‌ ایجاد سرطان های پوستی،‌ لك ها و خال ها محافظت کند.

وی افزود: برای محافظت پوست کودکان زیر شش ماه نیز باید از پوشش مناسب پارچه ای و یا ضدآفتاب های فیزیکی همچون زینک اکسید استفاده کرد.

 این متخصص بیماری های پوستی مناسب ترین عیار حفاظتی کرم های ضد آفتاب را SPF 30  اعلام کرد و افزود: این نوع کرم ها در صورت استفاده صحیح حدود 97 درصد اشعه خورشید را در مقابل پوست می گیرد و تمام افراد (مرد و زن) می توانند از آنها استفاده كنند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح كرد: استفاده از SPF های خیلی بالا به منظور افزایش قدرت محافظت در برابر  آفتاب تصور اشتباهی است و مقدار کرم استفاده شده در هر نوبت اهمیت و تاثیر بیشتری این زمینه دارد.

دکتر احمد رضا طاهری در خصوص انواع كرم های ضدآفتاب افزود: كرم های ضدآفتاب دارای انواع مختلفی بوده و از جمله آن می توان به كرم های فاقد چربی، مرطوب كننده، روشن كننده را نام برد. افرادی كه دارای پوست چرب و جوش دار هستند می توانند از كرم های فاقدچربی استفاده كنند.

وی همچنین درباره عوارض احتمالی كرم های ضدآفتاب اظهار داشت: استفاده از این كرم ها ممكن است موجب بروز حساسیت به صورت قرمزی و خارش شود كه افراد می توانند در صورت مشاهده هر نوع علایمی با مراجعه به پزشك خود و با تعویض كرم از عوارض آن جلوگیری كنند.

وی با بیان این كه كرم های ضدآفتاب باید در تمام فصول مورد استفاده قرارگیرد، افزود: میزان استفاده از كرم های ضد آفتاب باید به اندازه و مناسب باشد تا اثر حفاظتی خود را به اندازه كافی داشته باشد به نحوی که میزان مصرف آن در حدود یك بند انگشت در هر نوبت استفاده باشد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد استفاده از کرم های تولید داخل و یا خارجی نیز گفت: کرم های ضدآفتاب استاندارد تولید داخل علاوه بر کمتر بودن قیمت آنها  محافظی مناسب برای پوست به شمار می رود و نیازی به صرف هزینه های گزاف برای خرید کرم های خارجی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha