چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 27644
سلامت نیوز : معاون سابق غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: تشكیل سازمان غذا و دارو نباید با چراغ خاموش انجام شود. باید روند تشكیل و برنامه‌های آن شفاف اعلام شود ضمن اینكه محدود شدن چارت این سازمان به معاونت غذا و داروی سابق نیز به‌نفع كشور نیست.

رسول دیناروند  افزود: تشكیل سازمان غذا و دارو در مجموع اقدام مهم و مثبت دولت است و كار خوب و درستی است كه موجب افزایش قدرت و نظارت وزارت بهداشت بر محصولات دارویی، غذایی، آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشكی می‌شود اما شیوه اجرا و تشكیل این سازمان هم باید به‌درستی انجام شود.

رئیس دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: سازمان غذا و دارویی كه تشكیل می‌شود نباید از نظر امكانات و نیروی انسانی محدودتر از معاونت غذا و داروی سابق باشد؛ زیرا شنیده‌ام كه چارت سازمانی این سازمان را نسبت به معاونت سابق محدودتر كرده‌اند.

معاون سابق غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: تشكیل سازمان غذا و دارو به هر حال یكی از خواسته‌های طولانی مدت وزارت بهداشت بود كه ما نیز در مدت مسئولیتمان پیگیر آن بودیم، هدف از تشكیل این سازمان هم این بود كه استقلال، اختیارات و قدرت بیشتری برای نظارت و كنترل كیفیت فرآورده‌های دارویی، غذایی، آرایشی، بهداشتی و اخیراً تجهیزات پزشكی ایجاد شود به همین خاطر چارت سازمانی این دستگاه نباید محدودتر از قبل شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا از روند تشكیل این سازمان اطلاع دارید، افزود: من خیلی در جریان روند این كار نیستیم علت آن هم شاید این باشد كه چراغ خاموش انجام می‌شود اما به هر حال اصل تشكیل این سازمان كار خوبی است و به نفع كشور است، حتی اگر به صورت فوری نتایج آن ملموس نباشد.

وی ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم كه به صورت فوری منافع و مزیت‌های تشكیل این سازمان در بازار دیده شود اما قطعاً در دراز مدت با افزایش اختیارات، استقلال و اختیارات مالی و اداری سازمان غذا و دارو آنچه انتظار داریم اتفاق می‌افتد.

دیناروند در پاسخ به این پرسش فارس كه تشكیل سازمان غذا و دارو چه نفعی برای مردم دارد نیز گفت: نفع آن این است كه با افزایش قدرت نظارت بر فرآورده‌های دارویی، غذایی و آرایشی- بهداشتی قطعاً كیفیت محصولات موجود در بازار بهتر می‌شود و فرآورده‌های قاچاق و تقلبی كه هنوز هم در بازار هست كم می‌شود. همچنین چالش‌هایی كه معمولاً در بازار به وجود می‌آید مانند كمبود داروها و فرآورده‌های وابسته به آن هم كمتر می‌شود و قاعدتاً ساز و كار نظارتی بر این فرآورده‌ها راحت تر و روان‌تر می‌شود.

رئیس دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: این انتظارات البته روی كاغذ است و امیدواریم در عمل هم شاهد این تغییرات مثبت و تحولات باشیم اما انتظار نداریم این اتفاقات مثبت فوری و در كوتاه مدت رخ دهد اما قطعاً انتظار داریم كه مسئولان این سازمان جدید شفاف سازی كنند و روند تشكیل این سازمان، برنامه‌ها و اقدامات خود را اعلام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha