قیمت مواد غذائی، به ویژه مواد پروتئینی در یکی دوماه گذشته سیر صعودی داشته و باعث نگرانی نمایندگان مجلس شده است. تا جائی که اغلب نمایندگان مجلس نسبت به سلامت مردم نگران هستند و معتقدند با افزایش قیمت‌ها دسترسی مردم به مواد غذائی کمتر خواهد شد.

نگرانی نمایندگان مجلس از رشد سوءتغذیه بعد از هدفمندی یارانه ها
سلامت نیوز :حسینعلی شهریاری رئیس‌کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، در مقاله‌ای که در روزنامه روزگار منتشر شده، از نگرانی نمایندگان مجلس نسبت به رشد سوء تغذیه می‌نویسد و توضیح می‌دهد:«دولت قول داد به مفاد قانون پای‌بند باشد، اما به رغم گذشت حدود ۴ ماه از اجرای طرح، آن‌طور که باید به قانون عمل نکرده است.»

به نوشته شهریاری، قیمت مواد غذائی، به ویژه مواد پروتئینی در یکی دوماه گذشته سیر صعودی داشته و باعث نگرانی نمایندگان مجلس شده است. تا جائی که اغلب نمایندگان مجلس نسبت به سلامت مردم نگران هستند و معتقدند با افزایش قیمت‌ها دسترسی مردم به مواد غذائی کمتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی می‌افزاید:«در حال حاضر مردم برخی از مناطق حاشیه شهرها، روستاها و مناطق محروم گرفتار سوء تغذیه هستند. ما امیدوار بودیم که با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، سوء تغذیه در این مناطق به حداقل برسد، اما این موضوع همچنان در بخشی از مناطق سیستان و بلوچستان به چشم‌ می‌خورد و احتمالا افزایش نیز خواهد یافت.»

شهریاری در بخشی دیگر از مقاله خود توضیح می‌دهد که «براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها ۳۰ درصد از درآمد ناشی از اجرای این طرح باید به تولید اختصاص می‌یافت،اما این بخش از قانون نیز تا به حال اجرا نشده است. در بخش کشاورزی نیز، در شرایطی که هزینه تولید بالا رفته، پولی به تولیدکنندگان نرسیده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha