چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: 27658
سلامت نیوز :  یك فوق ‌تخصص اطفال گفت: زمانی كه نوزاد به حالت خوابیده شیرخشك می‌خورد از داخل حلق قطره‌هایی از شیر به داخل گوش میانی ریخته و در آنجا می‌ماند كه در نهایت التهاب پرده و عفونت گوش میانی را برای طفل به وجود می‌آورد.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه عفونت گوش میانی از دوره نوزادی شروع و تا بلوغ ادامه پیدا می‌كند، اظهار داشت: این بیماری نشأت گرفته از بیماری‌های ویروسی یا میكروبی است.

وی گفت: عامل اصلی عفونت گوش میانی میكروب "استروپتوكوك " است كه از میكروب‌های مفید بدن محسوب می‌شود؛ این میكروب در در دهان و معده زندگی می‌كند اما در بعضی از موارد بنا به دلایلی موجب عفونت در بدن خصوصاً عفونت گوش میانی خواهد شد.

این فوق تخصص اطفال گرفتگی بینی را یكی دیگر از عوامل عفونت گوش میانی بیان كرد و ادامه داد: از آنجایی كه بینی و گوش با هم ارتباط دارند اگر بینی دچار گرفتگی شود مانع از تخلیه ترشحات بینی می‌شود؛ این ترشحات به سمت گوش رفته و موجب عفونت آن خواهد شد كه با این وجود نوزاد یا كودك باید تحت درمان‌های آنتی‌بیوتیك قرار گیرد.

هاشمی شیرخشك را یكی دیگر از عوامل ابتلای نوزاد به عفونت گوش میانی دانست و افزود: پستانك و سرشیشه برای حلق طفل التهاب به وجود می‌آورد؛ زمانی كه نوزاد به حالت خوابیده شیرخشك می‌خورد از داخل حلق، قطره‌هایی از شیر به داخل گوش میانی ریخته و در آنجا می‌ماند كه در نهایت التهاب پرده و عفونت گوش میانی را برای طفل به وجود می‌آورد.

وی در ادامه این مطلب بیان كرد: گرفتگی بینی از دیگر عوامل ابتلای نوزادان و كودكان به عفونت گوش‌ میانی است؛ زمانی كه بینی گرفته باشد تخلیه ترشحات به خارج از بینی به خوبی انجام نمی‌شود و از آنجایی كه مجرای بینی با گوش میانی ارتباط دارد، این ترشحات به داخل حلق ریخته و پس از آن به گوش رفته و همین مسئله موجب عفونت گوش میانی می‌شود.

این فوق‌تخصص اطفال تب شدید، بی‌تابی، قرمز شدن پرده گوش را از علائم عفونت گوش میانی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha