سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از اهدای لوح "رستوران دوستدار سلامت " برای نخستین‌بار در كشور برای ارتقای سطح بهداشتی امكان توزیع كننده مواد غذایی خبر داد.

احمدرضا فرسار در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: قوانین كشور ما در زمینه مسائل مرتبط با اماكن توزیع و طبخ مواد غذایی خیلی قدیمی است و در این راستا فعالیت‌های كه برای ارتقا سلامت مردم انجام می‌دادیم اثر لازم را نداشت زیرا وقتی متخلفی را به دادگاه معرفی می‌كردیم تنها یك جریمه چند هزار تومانی برای رستوران‌های متخلف صادر می‌شد كه این امر به هیچ وجه نمی‌توانست در این زمینه باز‌دارنده باشد.

وی افزود: در این راستا بر اساس تجربیات موفق در فعالیت‌های دیگر بهداشتی برای تأثیرگذاری ارتقا اماكن عمومی و رستوران‌های كه مواد غذایی به مردم توزیع و طبخ می‌كنند طرح اهدای "لوح رستوران دوستدار سلامت " برای نخستین‌بار اجرا می‌شود.

فرسار ادامه داد: با همكاری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و اتحادیه اماكن عمومی و رستوران‌ها چك لیستی بر اساس ویژگی‌های مختلف بهداشتی و ارائه خدمات بهتر تهیه شده است تا رستوران‌ها در چهار بخش ممتاز، درجه یك، دو و سه درجه‌بندی شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خاطرنشان كرد: به رستوران‌های زیر پوشش این دانشگاه كه شرایط بهداشتی را به خوبی رعایت كنند و در ادامه این رعایت‌های بهداشتی مواردی چون اطلاع‌رسانی كالری غذاهای طبخ شده به مردم را نیز به متقاضیان خود اطلاع‌ دهند و در نهایت وضعیت پخش و طبخ غذاها را نیز از جمله روغن، نمك و دیگر موارد رعایت كنند لوح ممتاز "رستوران دوستدار سلامت " اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha