لوازم آرایشی یکی از موارد مورد علاقه خانم هاست که البته رعایت برخی نکات در مصرف آنها بسیار مهم است، یکی از مهم ترین آنها تاریخ مصرف لوازم آرایشی است.

کدام لوازم آرایشی را از کیف آرایش خود دور بریزیم؟

سلامت نیوز: لوازم آرایشی یکی از موارد مورد علاقه خانم هاست که البته رعایت برخی نکات در مصرف آنها بسیار مهم است، یکی از مهم ترین آنها تاریخ مصرف لوازم آرایشی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، خانم‌ها بخشی از بودجه  ماهانه  خود را به لوازم آرایشی و زیبایی اختصاص می دهند و به دلیل دلبستگی به لوازم آرایشی  خود، دوست ندارند هیچ کدام را دور بیندازند اما باید بدانید بعد از مدتی این مواد آرایشی، کیفیت خود را از دست می دهند و دشمن سلامت و زیبایی شما می شوند.

مدت زمان استفاده از محصولات معمولا روی کالا درج می شود و برچسب شبنم تا حدودی به مصرف کننده کمک می  کند تا از زمان تولید، انقضای محصولات و قاچاق نبودن آن مطلع شود اما هنوز هم خیلی از محصولات آرایشی برچسب شبنم ندارند.

رنگ بعضی از لوازم آرایشی حتی بعد از فرا رسیدن تاریخ انقضا هم تغییر نمی  کند اما بیشتر آن ها مثل رژ لب وکرم‌پودر هم  معمولا پس از مدتی بوی روغن اشباع ‌شده می دهند. محصولات پودری نیز خشک می شود و بافتشان تغییر می کند.


 ریمل، خطرناک‌ترین ماده آرایشی

ریمل فاسد بوی گازوئیل می دهد و روی مژه‌ها به سختی می نشیند. این ماده آرایشی محل زندگی انواع باکتری هایی است که در محیط گرم و تاریک جا خوش کرده‌اند و باعث عفونت‌های چشمی می شوند.


 کرم پودر، عامل التهاب پوست

تغییر رنگ و بوی کرم پودر، اولین نشانه فساد آن است، بهتر است کرم پودر را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید تا کیفیت اش حفظ شود. یادتان باشد که وقتی کرم پودر روغن پس می دهد یا سفت می شود باید حتما دور انداخته شود.


رژلب را با کسی شریک نشوید

در رژلب ها آبی وجود ندارد بنابراین دیرتر فاسد می شود اما اگر به تازگی بیمار بوده اید بهتر است آن را دور بیندازید. هیچ گاه رژلب خود را به کسی قرض ندهید یا از رژ کسی استفاده نکنید چون احتمال انتقال بیماری زیاد است.


طول عمر  لوازم آرایشی:

    رژ و مداد لب: یک سال
    کرم پودر: 12 ماه
    ریمل مژه و ابرو: 5 ماه
    رژگونه: 3-2 سال
    سایه چشم: 3-2 سال
    پنکک: 3-2 سال
    مداد ابرو: 2 سال 
    ژل دوش و شامپو: 3-2 سال
    لوسیون بدن: 12 ماه
    کرم صورت: کاسه ای 9 ماه، کرم تیوپی 12 ماه
    لاک ناخن: 3-2 سال
    پوشاننده سیاهی دور چشم: 6 ماه
    کرم روز و شب: 9- 6 ماه
    پاک کننده آرایش چشم و صورت: 9 ماه
    اسکراب و لایه بردارها: 9 ماه
    ماسک های صورت: 9 ماه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • samenirad ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    0 0
    مفید بود. ولی کاش اینم اغلام کنین که بعضی از مواد آرایشی هم مضرات کمتری دارند و بهتره در خرید به ان موارد دقت کنند