چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: 27661
سلامت نیوز : یك متخصص پوست و مو گفت: شامپوهای ویتامینه تأثیری بر كاهش ریزش مو ندارند؛ مو، بافت مرده است و با شامپوهای ویتامیه تقویت نمی‌شود.

مریم انصار در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: تركیبات همه شامپوها یكی است البته برخی از شامپو‌ها حاوی نرم كننده است البته در گذشته نرم كننده‌ها را به عنوان یك كالای تجملاتی و آرایشی به حساب می‌آوردند.

وی گفت: امروزه از نرم كننده‌ها برای افزایش كیفیت و حفظ حالت مو استفاده می‌كنند البته موهای فر، وز یا آسیب دیده از لحاظ فیزیولوژیك و ساختاری با موهای صاف و معمولی تفاوت‌های زیادی دارند.

انصار بیان كرد: یك نرم كننده ایده‌آل نرم كننده‌ای است كه بعد از استفاده تا مدت زمان طولانی وز و خشكی موها را برطرف كند، موها به راحتی شانه شود و pH آن متناسب با مو باشد.

این متخصص پوست و مو افزود: شامپوهایی كه حاوی نرم كننده و ویتامین هستند فقط موجب افزایش كیفیت موها می‌شود و تأثیری بر ریزش مو ندارد فقط موجب براق شدن مو می‌شود.

وی با بیان اینكه شامپوهای ویتامینه بر ریزش موی سر تأثیری ندارد، ادامه داد: در واقع، هیچ شامپویی وجود ندارد كه مانع ریزش و باعث تقویت مو شود و واقعیت این است كه بافت مرده مو نیازی به تقویت ندارد كه بخواهیم آن را با استفاده از شامپو حفظ كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha