سلامت نیوز :پزشكان با بررسی میزان مصرف آهن در بیش از یك‌هزار زن باردار دریافتند: هر چه زنان باردار مقدار بیشتری آهن مصرف کنند اندازه و وزن نوزادشان بیشتر خواهد بود از این رو مصرف روزانه 27 میلی گرم آهن را در این افراد توصیه می کنند.

به گزارش  ایسنا ، محققان انگلیسی با مطالعه مصرف غذا و مکمل های آهن در یك‌هزار و 260 زن باردار طی 3 ماهه اول بارداری دریافتند به ازای هر 10 میلی گرم افزایش مصرف آهن در روز وزن نوزاد حدود 34 گرم افزایش می یابد.

زنان بارداری که در سه ماهه اول دوران بارداری مقدار زیادی آهن مصرف می کنند ممکن است نسبت به سایر زنان باردار، نوزادان سالم تر و با وزن بیشتر به دنیا بیاورند.

در یافته های این مطالعه که در مجله تولید مثل بریتانیا به چاپ رسیده، آمده است هر چه زنان باردار مقدار بیشتری آهن مصرف کنند اندازه و وزن نوزادشان بیشتر خواهد بود.

از آن جایی که وزن نامناسب نوزاد می تواند به فلج شدن و یا حتی مرگ منجر شود محققان در این رابطه به زنان باردار توصیه کردند روزانه 27 میلی گرم آهن و مکمل های آهن مصرف کنند و این در حالی است که در حال حاضر در انگلیس مصرف حداقل 15 میلی گرم آهن برای زنان باردار مورد بحث قرار دارد.

بر پایه این گزارش این 15 میلی گرم آهن در مواد غذایی مانند مرغ سوخاری، اسفناج خام و یا قرصهای مکمل آهن موجود است.

این مطالعه نشان داد اکثر زنان باردار، آهن مورد نیاز خود را بیشتر از طریق سبزیجات و کمتر از طریق گوشت تهیه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha