سلامت نیوز : بسیاری از زنان به منظور دستیابی به قد بلند، مبادرت به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند می کنند، غافل از اینکه پوشیدن کفش پاشنه بلند می تواند مخاطرات بسیاری از جلمه عارضه "چکشی شدن پنجه پا" (hammertoe) را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر تزوی بار دیوید یک پا پزشک از دانشگاه کلمبیا برای آن دسته از زنان که هم به تجملات و هم به سلامتی خود اهمیت می دهند پیشنهاد می دهد برای پیشگیری از ابتلا به عارضه "چکشی شدن پنجه پا" از پوشیدن مداوم کفش پاشنه بلند خودداری کنید.

وی در عین حال می‌گوید: وقتی که به دنبال خرید کفش پاشنه بلند هستید توجه داشته باشید که در جلو کفش فضای کافی برای انگشتان وجود داشته باشد.

بار دیوید در ادامه بر توجه به کفی محکم کفش و اجتناب از پوشیدن کفش تنگ تاکید می کند و می افزاید: برای مدت 10 تا 15 دقیقه آن را بپوشید و حتی مسافت زیادی را با آن طی کرده و در صورت راحت بودن خریداری نمایید.

بار دیوید در خاتمه عنوان می کند: اگر به این عارضه مبتلا شدید پدها و ژل‌های مخصوصی برای درمان وجود دارد، اما ممکن است کار به جراحی هم بکشد، همچنین افراد مبتلا به دیابت باید از مخاطرات این عارضه کاملا آگاه باشند زیرا می تواند مشکلات عدیده از جمله بروز انواع عفونت‌ها را در پی داشته باشد.

براساس گزارش HealthDay News، در این عارضه استخوان انگشتان خم می شود و برای نظم بخشیدن مجدد آنها ممکن است زمان چند هفته ای به طول انجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha