سلامت نیوز : بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران روز پنج‌شنبه 22 اردیبهشت ماه در مركز همایش‌های رازی تهران آغاز به كار می‌كند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دكتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع سرطان‌ها در كشور، رویكرد اصلی این كنگره توجه به بحث پیشگیری از سرطان‌هاست.

وی ادامه داد: رابطه گسترش اعتیاد و ابتلا به سرطان، تغییر عادات غذایی مردم و رابطه آن با سرطان‌ها طی نشست‌هایی در این كنگره به بحث و هم‌اندیشی گذاشته خواهد شد.

دكتر خسرونیا، توجه به اخلاق پزشكی را از دیگر رویكردهای این كنگره برشمرد و تصریح كرد: اطلاع‌رسانی به موقع قبل و پس از شروع درمان به بیماران از حقوق بیماران است.

وی با تاكید بر اینكه اطلاع بیماران از دارویی كه مصرف می‌كنند یا عمل جراحی كه روی آنان انجام می‌شود جزو حقوق مسلم بیماران است، تصریح كرد: بیمار می‌بایست بداند كه روش درمانی كه روی او اعمال می‌شود چه منافع و مضراتی دارد و خود بیمار با اطلاع از این موارد می‌بایست در مورد روند درمان تصمیم صحیح بگیرد.

رییس بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی گفت: متاسفانه اطلاع رسانی به بیماران كه جزو حقوق مسلم آنان و جزو اخلاق پزشكی محسوب می‌شود در جامعه مورد غفلت واقع شده كه تاكید این كنگره، توجه دادن جامعه پزشكی به این بعد از اخلاق پزشكی است.

وی افزود: همچنین تازه‌های گوارش، غدد، قلب و عروق، خون، كلیه، ریه، بیماریهای عفونی، نورولوژی، روماتولوژی و روانپزشكی در این كنگره به متخصصان ارایه خواهد شد.

دكتر خسرونیا اضافه كرد: در كنگره امسال بیش از1500 شركت كننده و 200 سخنران به همراه تعدادی استادان خارج از كشور از كشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه حضور می‌یابند.

رئیس جامعه پزشكان متخصص داخلی مچنین از برپایی نمایشگاه جانبی كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران خبر داد و یادآور شد: 50 غرفه به عرضه آخرین دستاوردهای لوازم پزشكی و دارویی می‌پردازند.

وی گفت: این كنگره با حضور پزشكان متخصص داخلی، فوق تخصص‌های رشته مختلف، پزشكان عمومی، جراحان عمومی، پزشكان اطفال و رادیولوژیست‌ها برپا می‌شود.

دكتر خسرونیا اظهار داشت: 172 مقاله به دبیرخانه این كنگره رسیده كه در جلسه‌ای كه با حضور بیش از 50 نفر از اعضای هیات علمی كنگره برپا شده است، تعدادی از این مقالات انتخاب شدند كه به صورت سخنرانی و پوستر ارایه خواهد شد.

گفتنی است، این كنگره از سوی جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران و با همكاری استادان كلیه دانشگاه‌های كشور و فوق تخصص‌های طب داخلی برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha