مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: درحال حاضر افراد مجهول‌الهویتی که بهزیستی به بیمارستان‌ها معرفی می‌کند در بخش بستری به این افراد خدمات ارائه می‌دهیم و از این جهت مشکلی وجود ندارد. طاهر موهبتی در نشستی خبری که در سازمان بیمه سلامت استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باوجود شرایط سخت و دشوار در کشور سازمان بیمه سلامت حدود ۴۰ میلیون نفر را تحت پوشش خدمات سلامت خود قرار داده است که ۸۵ درصد از این جمعیت دارای بیمه رایگان هستند.

مشکل بیمه افراد مجهول‌الهویت رفع شده است

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: درحال حاضر افراد مجهول‌الهویتی که بهزیستی به بیمارستان‌ها معرفی می‌کند در بخش بستری به این افراد خدمات ارائه می‌دهیم و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همدلی ، طاهر موهبتی در نشستی خبری که در سازمان بیمه سلامت استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باوجود شرایط سخت و دشوار در کشور سازمان بیمه سلامت حدود ۴۰ میلیون نفر را تحت پوشش خدمات سلامت خود قرار داده است که ۸۵ درصد از این جمعیت دارای بیمه رایگان هستند.


توزیع 1000 میلیارد تومان برای رفع بدیهی‌ به بخش‌های مختلف ارائه خدمات درمانی.وی افزود: در سال 1396 تعداد مراجعات به مراکزدرمانی تحت پوشش بیمه سلامت 195 میلیون بار بوده است.

حدود 44 هزار مرکز خدماتی در کشور طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند. براساس آمارها آخرین پرداختی‌های این سازمان برای رفع بدیهی‌های خود به مراکز طرف قرارداد 1000 میلیارد تومان بوده که در طول یک هفته اخیر در سراسر کشور در حال توزیع است. گفتنی است که این میزان پرداختی با توجه به شرایط موجود درکشور رقم خوبی است و از این طریق توانسته‌ایم بدیهی به داروخانه‌ها را تا خردادماه سال جاری بپردازیم.

هر چند که سازمان بیمه سلامت حدود دو ماه بدهی در سال 1397 دارد. همچنین پرداختی‌ها برای رفع بدهی‌ها به بخش دولتی و دانشگاهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری رسیده است. درواقع 100 درصد بدهی‌های سازمان به این بخش‌ها در فروردین‌ماه و 70 درصد در اردیبهشت‌ماه سال جاری پرداخت شده است.


470 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد دارای بیمه سلامت هستند.
موهبتی ادامه داد: درواقع تلاش داریم تا بدیهی‌های سال گذشته پرداخت و صفر شود بهرحال وضعیت پرداختی‌های حال حاضر بهتر از ماه‌های آخر سال گذشته است. امیدواریم بتوانیم در هفته‌های آینده بخشی از بدیهی‌های خود را رفع کنیم. نکته دیگر این است که در مجموعه کمیته امداد که به سازمان بیمه سلامت منتقل شده حدود ۴۷۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش این کمیته از دفترچه بیمه سلامت برخوردار هستند.


مشکل بیمه افراد مجهول‌الهویت رفع شده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در رابطه با وضعیت بیمه مجهول‌الهویت‌ها گفت: خوشبختانه مشکل بیمه این افراد نیز از سوی سازمان بیمه سلامت حل شده است. درحال حاضر افراد مجهول‌الهویتی که بهزیستی به بیمارستان‌ها معرفی می‌کند در بخش بستری به این افراد خدمات ارائه می‌دهیم و از این جهت مشکلی وجود ندارد.


موهبتی خاطرنشان کرد: در اواخر سال گذشته براساس تفاهم‌نامه‌ای که با آقای قبادی‌دانا منعقد کردیم این طرح اجرایی شده و گزارشی مبنی بر وجود مشکلی در رابطه با خدمات‌رسانی به این افراد به دست ما نرسیده؛ چراکه باید این طرح از ابتدای سال عملیاتی می‌شده است. 90 درصد هزینه خدمات درمانی این افراد را بیمه سلامت پرداخت می‌کند و 10 درصد باقیمانده از سوی خود بهزیستی پرداخت خواهد شد.


منتظر موافقت سازمان امور زندان‌ها برای بیمه کردن زندانیان هستیم.
وی با اشاره به بستن تفاهم‌نامه‌ای با سازمان زندان‌ها برای تحت پوشش بیمه قرار دادن زندانی‌ها تشریح کرد: در این راستا سازمان بیمه سلامت تفاهم‌نامه‌ای را آماده کرده و به سازمان زندان‌ها فرستاده است. گفتنی است که برخی از زندانیان دارای بیمه هستند و نیاز به حمایت ما ندارند، اما برای زندانی‌هایی که فاقد بیمه‌اند آیین‌نامه‌ای را تدوین کرده‌ایم و منتظر پاسخ سازمان امور زندان‌ها هستیم.

نکته مهم این است که بیمه سلامت برای خانواده این افراد نیز خواهد بود. هر چند در این زمینه نیاز است تا یکسری خدمات وب سرویسی ارائه شود؛ چراکه برخی از زندانی‌ها از زندان آزاد می‌شوند و بایستی از حمایت بیمه خارج شوند؛ بنابراین نمی‌توان از مکانیزم دفترچه بیمه برای آن‌ها استفاده کرد بلکه به صورت معرفی‌نامه خدمات بیمه به آن‌ها ارائه می‌شود.


موهبتی با اشاره به وضعیت بیمه اتباع تشریح کرد: براساس قانون کسانی که برابر با مقررات کشور دارای حق اقامت قانونی هستند می‌توانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند. طبیعتا برخی از این افراد فاقد وضعیت اقتصادی مناسب برای پرداخت هزینه‌های درمانی خود هستند که برای کمک از سوی سازمان‌های بین‌المللی هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد تا مشکل این افراد رفع شود. نکته مهم این است که حدود 7 ماه پیش آیین‌نامه‌ای نوشته و به دولت فرستاده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha