سلامت نیوز : رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور اعلام كرد: سالانه حدود دو میلیون و 300 هزار پرونده به این سازمان ارجاع می شود كه عمده آنها مربوط به معاینات سرپایی و صدمات جسمانی می باشد.
 
دكتراحمد شجاعی در حاشیه همایش ارتقای جایگاه سازمان پزشكی قانونی كشور در گفت و گو با ایرنا  اظهارداشت: در صورت ضرورت، ظرف دو ساعت به این پرونده ها رسیدگی می شود.
وی در ادامه از تصویب قانون افزایش حقوق پزشكان قانونی كشور در سال جاری خبر داد و گفت: براساس این قانون، فوق العاده پزشكان سازمان براساس ضرایب خاص افزایش می یابد.
شجاعی در بخش دیگری از سخنانش به آمار كشته های تصادفات نوروزی اشاره كرد و گفت: آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در نوروز امسال به یكهزار و 322 نفر بالغ شده كه نسبت به سال گذشته پنج درصد كاهش داشته است.
وی افزود: جاده های برون شهری، بیشترین محل وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت بوده اند و بیشترین فوتی های ناشی از این حوادث نیز در سیزدهم فروردین به تعداد یكصد نفر اعلام شده است.
رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور اضافه كرد: استانهای خوزستان و خراسان رضوی، بیشترین كشته ها و استانهای خراسان جنوبی و چهار محال و بختیاری، كمترین حوادث رانندگی نوروزی را ثبت كرده اند.
دكتر شجاعی اظهارداشت: 70 درصد كشته های ناشی از حوادث رانندگی نوروز امسال را، مردان تشكیل داده اند و بیش از 28 درصد كشته شدگان در سنین بین 30 تا 49 سال بوده اند.
وی، علت اصلی مرگ را در حوادث رانندگی نوروز امسال، ضربه به سر بیان كرد و گفت: موثرترین خودروها در این تصادفات، سواریها بودند.
رئیس سازمان پزشكی قانونی به منظور شركت در بیست و سومین همایش مدیران سازمان پزشكی قانونی كشور به استان گلستان سفر كرده است.
این همایش از امروز به مدت سه روز در سالن اجتماعات شركت گاز استان گلستان در حال برگزاری می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha