سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2768

آسم و آلرژی شایع‌ترین بیماری‌های مزمن دوران كودكی و جوانی هستند كه در سالهای اخیر بطور غیر عادی افزایش یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان، متخصصان بیماری‌های ریوی و راههای تنفسی، آسم، تب یونجه و لوزو درماتیسم را مجموعه‌ای از شكلهای آلرژی می‌دانند كه در همگی آنها حساسیت زیادی به مواد بی‌خطری مانند گرده گلها، موی گربه و ذرات معلق و غبار خانگی مشاهده می‌شود.
بنابراین گزارش؛ متخصصان آلمانی معتقدند در سالهای اخیر تعداد كودكان مبتلا به آسم و آلرژی دو برابر شده است.
همچنین به گفته متخصصان كلینیك دانشگاهی نیای آلمان، واكنش شدید سیستم دفاعی بدن منجر به بروز فرآیند التهابی مزمنی می‌شود كه اغلب در سنین كودكی آغاز و اكثرا شكل آلرژی با افزایش سن تغییر می‌كند.
بدین ترتیب لوزو درماتیسم و آلرژی به مواد غذایی در سنین نوزادی اغلب در سنین پیش دبستانی از بین می‌رود، در حالیكه بروز تب یونجه و آسم در سنین مدرسه افزایش می‌یابد.
بر اساس این گزارش؛ زمانیكه با تب یونجه علائم و عوارض آسم بروز كند اغلب از اصطلاح تغییر طبقه بیماری صحبت می‌شود.
متخصصان معتقدند این امكان وجود دارد كه در سنین مدرسه سیستم ایمنی كودك را از طریق زدن واكسن‌ حاوی میزان زیادی از ماده آلرژی‌زا حساسیت‌زدایی كرد.
به گفته آنها كاهش تعداد فرزندان در خانواده‌ها و نداشتن خواهر و برادر و دیر رفتن یا نرفتن به مهد كودك میزان و احتمال ابتلا به بیماری‌های مسری را كاهش می‌دهد و بدنبال آن سیستم ایمنی دفاع در مقابل سرایت عوامل خارجی را نمی‌آموزد و به همین دلیل نسبت به مواد مختلف با واكنش‌های التهابی پاسخ می‌دهد كه تا بروز حملات آسمی خطرناك و یا شوك‌های آلرژیك هم پیش می‌رود.
یادآور می‌شود؛ به عقیده متخصصان تغییر شرایط زندگی افراد نیز یكی از دلایل افزایش واكنش‌های آلرژیك بخصوص در میان كودكان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha