سلامت نیوز : براساس یك تحقیق كه توسط پزشكان آمریكایی صورت گرفت این موضوع مشخص شد كه درگیری و نزاع میان والدین بر خواب و استراحت كودكان به ویژه نوزادان اثر مخرب برجای می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، دكتر «یان گولدین» یكی از كارشناسان امور روانشناسی كودكان در دانشگاه لندن به این موضوع اشاره كرد كه در صورت بروز نا‌هنجاری و درگیری میان والدین، اختلالات خواب برای كودكان و نوزادان به وجود می‌آید.

این پزشك در ادامه به شبكه خبری بی‌بی‌سی گفت: هنگامی كه والدین برسر موضوعی با یكدیگر جرو بحث می‌كنند تنها به فكر پایان دادن به درگیری لفظی خود هستند و هیچ توجهی به فرزندشان ندارند.همچنین براساس تحقیقی كه توسط دپارتمان حمایت از كودكان آمریكا صورت گرفت مشخص شد كه درگیری‌های والدین بر نوزادان 9 ماهه و 18 ماهه بیش از سایرین اثرگذار است.

به گزاش ایسنا، «گوردون هارولد» یكی از كارشناسان علوم بهداشت روان دانشگاه «لسستر» در انگلستان نیز به این موضوع اشاره كرد كه خواب مناسب و بدون وقفه برای نوزادان مهم است و باعث سلامت مغزی و پیشرفت فیزیكی آنان می‌شود. به همین دلیل، ایجاد وقفه در استراحت و خواب آنان باعث به وجود آمدن بیماری‌هایی چون پیش فعالی می‌شود.

این محقق در ادامه خاطرنشان كرد: هنگامی كه والدین به صورت عمدی یا غیرعمدی اقدام به درگیری لفظی یا فیزیكی با یكدیگر می‌كنند بهتر آن است كه برای جلوگیری از ایجاد تنش‌های روحی در كودكان خود دست از این كار برداشته و به مشاوره مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha