سلامت نیوز :شروع دیررس بیماری قلبی در زنان احتمالا ناشی از اثرات محافظتی استروژن‌های تولید شده در تخمدان‌ها است كه تا زمان یائسگی ادامه دارد اما از سوی دیگر اگر به  بیماری قلبی مبتلا شوند بیشتر در معرض خطر مرگ هستند.

به گزارش  ایسنا، اما چه عواملی خطر بیماری قلبی را در زنان تشدید می‌كنند. در مقاله‌هایی در مجله مدگورو در این باره آمده است: نكته اول اینكه اكثر كلسترول بالا در بیماری قلبی در زنان و مردان اندكی متفاوت است. میزان پایین كلسترول خوب نسبت به میزان بالای كلسترول بد برای زنان خطرناك‌تر است در حالی كه در مردان میزان بالای كلسترول بد مهمترین عامل خطرساز مربوط به چربی خون در دچارشدن به بیماری قلبی است.

نكته دوم فاكتور التهاب است. كلسترول تنها شاخص خطر بیماری قلبی نیست. شواهد موجود نشان می‌دهد كه التهاب هم در ایجاد پلاك‌های شریانی مسدود كننده نقش دارد.

نكته سوم فشار خون است. فشار خون بالا هم در زنان و هم در مردان به سلول‌های پوشاننده جدار داخلی رگ‌های كرونری آسیب می‌رسانند و زمینه را برای ایجاد التهاب و ایجاد پلاك چربی فراهم می‌كنند.

مورد چهارم نیاز به ورزش كردن است. هرچه شما از لحاظ جسمی فعال‌تر باشید، خطر ابتلا به بیماری قلبی در شما كاهش می‌یابد.

توجه به این نكات برای زنان بویژه با بالارفتن سن و ابتلا به چاقی و دیابت ضروری است و به همین خاطر باید برای پیشگیری حتما با پزشك خود مشورت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha