سلامت نیوز : دبیر اجرایی هفدهمین كنگره بین‌المللی قلب و عروق ایران با اشاره به انجام تعویض دریچه قلب از طریق آنژیوگرافی در ایران گفت: در كمتر از 10 سال آینده، بیشترین تعویض‌های دریچه قلب صرفا از طریق آنژیوگرافی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دكتر سید سعید حسینی در حاشیه هفدهمین كنگره بین‌المللی قلب و عروق ایران گفت: در حال حاضر این روش درمانی نتیجه كاملا خوبی برای همه افراد ندارد و تنها برای بیمارانی انجام می‌شود كه نمی‌توانند تحت جراحی قرار بگیرند. این اقدام اكنون برای كسانی كه بیماری دیگری دارند، دچار تنگی دریچه آئورت هستند یا درسنین بالایی قرار دارند، صورت می‌پذیرد ولی در آینده می‌تواند فراگیر شود.

این فلوشیپ جراحی قلب و عروق در مورد روشهای نوین درمانی برای نارسایی‌های قلبی اظهار كرد: وقتی قلبی دچار نارسایی می‌شود و قادر به ادامه زندگی نیست، اولین اقدام پیوند قلب است و در صورت عدم امكان استفاده از دستگاه‌های كمك قلبی مفید است.

وی اضافه كرد: در شرایط فعلی این دستگاه‌ها در ایران هم قابل تهیه هستند و انواع بسیار خوبی از آنها در كشور وجود دارند. البته مشكل اصلی این مورد قیمت بسیار بالا و عدم پوشش بیمه‌ای آن است هرچند كه بیمه، هزینه انواع ساده این دستگاه‌های كمك قلبی را كه قیمت پایین‌تری دارند را تقبل كرده است.

دكتر حسینی همچنین درمورد شیوه‌های جدید در جراحی «بای پس» نیز اشاره كرد: در این عمل به جای آن كه كل پا برای استفاده از سیاهرگ باز شود با یك برش كوچك، سرخرگ برداشته شده و به جای سیاهرگ از آن استفاده می‌شود.

دبیر اجرایی هفدهمین كنگره بین‌المللی قلب و عروق ایران كه از بیستم اردیبهشت ماه آغاز و تا 24 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت كیفیت و طول عمر دریچه‌های مصنوعی جدید قلب را نیز بهتر توصیف كرده و افزود: دریچه‌هایی كه سابقا در ایران استفاده می‌شدند از جنس یك فلز بخصوص بودند و تنها 5 سال دوام داشتند ولی آنچه هم اكنون به كار برده می‌شود از كیفیتی بهتر و طول عمری 20 ساله برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha