سلامت نیوز: رئیس انجمن پزشكان كودكان ایران عنوان كرد: تغذیه با شیر مادر از ابتلای كودك به سرطان خون و ابتلای مادر به سرطان پستان، سرطان رحم و سرطان تخمدان می‌كاهد.

به گزارش ایسنا،‌ دكتر غلامرضا خاتمی در حاشیه مراسم همایش سالیانه انجمن پزشكان كودكان ایران كه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار ‌شد، اظهار كرد: تغذیه با شیر مادر، كودك را از ابتلا به انواع عفونت‌ها محفوظ می‌دارد. آلرژی،اسهال خونی، دیابت و سرطان خون در ردیف بیماریهایی هستند كه در میان كودكانی كه با شیر مادر تغذیه شده‌اند كمتر مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین كودكانی كه از شیر مادر تغذیه كرده‌اند، رشد مغزی بهتری دارند و در دوران مدرسه، از سایر كودكانی كه با شیرخشك تغذیه شده‌اند، باهوش‌تر هستند.

دكتر خاتمی درباه شیوع سرطان‌ها در میان كودكان اظهار كرد: انواع سرطان‌ها ممكن است در میان كودكان نیز دیده شود اما در حال حاضر و طبق تحقیقات انجام شده، سرطان خون در میان كودكان شایع‌تر است.

رئیس انجمن پزشكان كودكان ایران درباره بیماری‌های واگیردار و ابتلای كودكان به این دسته از بیماریها عنوان كرد: در گذشته، كودكان ما از سوءتغذیه رنج می‌برند اما هم اكنون مسئله عمده در كودكان، چاقی است.

وی ادامه داد: دیابت بیماری غیرواگیر دیگری است كه به دلیل ازدواج‌های فامیلی در كشور رو به افزایش است. اما در حال حاضر به این خاطر كه زودتر تشخیص داده می‌شود و شناخت بهتری از آن وجود دارد، خانواده‌ها زودتر برای درمان هدایت می‌شوند و خوشبختانه راهكارهایی برای درمان دیابت در كودكان وجود دارد.

دكتر خاتمی از اختلالات ذهنی به عنوان مشكل دیگری كه در كودكان وجود دارد نام برد و عنوان كرد: اختلالات ذهنی در كودكان كمتر مورد توجه پزشكان ماست. اما باید توجه كنیم كه در كنار سلامت جسمی و روانی كودك، وضعیت تكامل و رشد وی را نیز دنبال كنیم.

رئیس انجمن پزشكان كودكان ایران بر لزوم توجه به روند تكامل جسمی و ذهنی كودكان توسط پزشك تاكید كرد و گفت: پزشك معالج باید ضمن معاینه بیمارش به خانواده‌ها نیز در جهت نظارت بر تكامل فرزندانشان آموزش دهد. مانند اینكه آیا كودكی كه به سن یك سالگی رسیده است، راه می‌رود یا خیر، می‌تواند صحبت كند، مشكل دید و بینایی دارد، از نظر شنوایی با اشكال روبه‌روست یا خیر؟ آیا در به ذهن سپردن مطالب قدرت كافی دارد اگر این مشكلات هرچه زودتر و در سنین كودكی تشخیص داده شوند، زودتر درمان می‌شوند و بسیاری از بیمار‌ی‌ها و گرفتاری‌هایی كه در سنین بالاتر برای افراد اتفاق می‌افتد، گریبانگیر آنها نمی‌شود.

وی همچنین اضافه كرد: امكان تشخیص ناشنوایی و كم شنوایی از دوران نوزادی وجود دارد و اختلال دید را در دوران كودكی راحت‌تر می‌شود درمان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha