سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 276864

یک متخصص پوست گفت: رفع چین و چروک و افتادگی پوست تاثیر زیادی در جوانی و کاهش سن ظاهری فرد دارد.

روش‌های کارساز برای جوان سازی پوست شما

سلامت نیوز:یک متخصص پوست گفت: رفع چین و چروک و افتادگی پوست تاثیر زیادی در جوانی و کاهش سن ظاهری فرد دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،هدی عین اللهی، متخصص پوست  درباره روش های جوانسازی پوست اظهار کرد: برای جوانسازی پوست روش‌های زیادی وجود دارد. از کرم‌های موضعی گرفته تا جراحی و لیفتینگ صورت، برای درمان ابتدا باید به متخصص پوست مراجعه کنید تا دلیل چین و چروک مشخص شود.

وی درباره عوامل تاثیرگذار گفت: رفع چین و چروک ، افتادگی  پوست  تاثیر قابل‌توجهی در جوانی  و کاهش سن و سال ظاهری‌ فرد  دارد. البته با افزایش سن، قوام پوست و ساختارهای کلاژنی و بافت چربی دچار تحلیل می‌شوند. این مسئله به دنبال آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی مثل مواجهه طولانی با نور آفتاب باعث می‌شود؛ داربستی که پوست صورت را کشیده ، صاف نگه داشته  و به مرور دچار زوال شود.

عین اللهی در ادامه افزود: تکنیک‌های  بسیاری  برای کشیدن پوست و رفع چین و چروک توصیه می‌شود،عبارت انداز؛ کرم‌های موضعی گرفته تا جراحی و لیفتینگ صورت! برای درمان ابتدا باید به متخصص پوست مراجعه کرده  تا دلیل چین و چروک دقیقا مشخص شود.یکی از این موارد کرم‌های لیفت‌ صورت است .



وی گفت:کرم‌های لیفت‌کننده رطوبت بالایی دارند و با آبرسانی به پوست میزان چین و چروک را کم می‌کنند، اما لازم نیست از کرم‌های گران  قیمت استفاده کنید. کافی است برای پیشگیری از چروک و افتادگی پوست از همان سنین جوانی مصرف کرم‌های مرطوب‌کننده و آب رسان را آغاز کنید تا پوست در اثر خشکی دچار چین و چروک نشود.

متخصص پوست درباره محرک‌ها بیان کرد: محرک‌ها شامل رادیوفرکوئنسی، مزونیدل و انواع لیزر و امواج اولتراسوند است. در تمام این روش‌ها ساختارهای قدیمی‌ کلاژن  تخریب می شود و کلاژن‌سازی جدید در بافت‌های زیرین پوست تحریک خواهد شد. البته انتخاب این که کدام روش بهتر است برعهده متخصص پوست شما خواهد بود .

وی در ادامه درباره روش‌های تزریقی بیان کرد: این روش‌ها شامل تزریق ژل، بوتاکس و چربی است. گاهی چین و چروک در اثر تحلیل بافت چربی است و تزریق چربی یا ژل مثلا در خط خنده این مساله را رفع می‌کند. بوتاکس نیز برای افرادی که عضلات پرکاری دارند و چین و چروک صورت ناشی از حرکات این عضلات، موثر است و کاربرد ویژه‌ای برای خط اخم یا خطوط پنجه‌ای دور چشم دارد.

این متخصص پوست ادامه داد: هیچ یک از این روش‌ها معجزه نمی‌کنند، بلکه به طور نسبی افتادگی پوست را کاهش می‌دهند. البته باز هم میزان اثربخشی با توجه به تهاجمی‌ بودن یا نبودن روش متفاوت است. در روش‌های غیرتهاجمی‌ برای دیدن نتیجه لازم است جلسات درمان تکمیل شود. درمان با لیزر یا رادیوفرکوئنسی حداقل به ۳ تا ۴ جلسه درمان نیاز دارد.

عین اللهی در ادامه درباره لایه‌بردارها متذکر شد: لایه‌بردارها شامل انواع لیزر، پیلینگ و میکرودرم ابریژن است. تمام این روش‌ها با برداشتن لایه‌ای از روی پوست به بازسازی و نو‌سازی لایه سطحی پوست کمک می‌کنند و در رفع چین‌وچروک‌های ریز سطحی و لک‌ها موثرند.

وی درباره درمان  با هایفوتراپی تصریح کرد: ساز و کار مورد استفاده در این روش، بر اساس اولتراسوند ساده یا همان امواج صوتی ا‌ست. با این تکنولوژی، پزشک انرژی امواج صوتی را در عمق دلخواهی در لایه‌های زیرین پوست متمرکز می‌کند، بدون اینکه آسیبی به سطح پوست برساند. استفاده از اولتراسوند پیش از این نیز در علم پزشکی سابقه داشته (به‌عنوان مثال دستگاه سونوگرافی) و از این جهت، از بی‌خطر بودن این سازوکار اطمینان حاصل شده است. این روش در یک جلسه، بدون تحمل درد و زمان و هزینه زیاد، از بهترین شیوه‌های حال‌ حاضر در دنیا برای لیفت غیر جراحی صورت  است.

عین اللهی در پایان گفت: اثر هایفوتراپی ۳ ماه پس از آغاز درمان مشاهده می‌شود و در از بین بردن پلک‌های افتاده و آویزان، از بین بردن چین‌وچروک‌های صورت، چروک‌های ریز و چین‌خوردگی‌های باریک اطراف چشم موثر است. این روش شلی پوست گردن و گونه‌ها را تا حدودی برطرف می‌کند و به رفع غبغب، محکم شدن پوست صورت و کاهش عمق خط خنده و رفع افتادگی گوشه‌های لب کمک می‌کند. مزیت هایفوتراپی نسبت به سایر روش‌ها در این است که بدون اینکه هیچ‌گونه جراحی انجام بگیرد، لیفت صورت در چند جلسه انجام می‌شود. در صورتی که تعداد جلسات به اندازه لازم باشد، تاثیرگذاری هایفوتراپی تا یک سال ماندگار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha