سلامت نیوز : مقامات بهداشتی آمریكا اعلام كردند تعداد كودكان آمریكایی كه پس از سفر به خارج از كشور به بیماری سرخك مبتلا می‌شوند‌ در سالهای اخیر افزایش یافته و به همین دلیل این مقامات در نظر دارند كنترل و اقدامات پیشگیرانه بیشتری در این زمینه اعمال كنند.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد كه بیش از 39 درصد موارد ابتلا به سرخك در آمریكا در واقع از اروپا وارد این كشور می‌شوند.

به گزارش روزنامه نیویورك تایمز، مقامات مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در بیانیه‌ای اعلام كرد: این قبیل موارد ابتلا به سرخك در بین كودكان آمریكایی تحت بررسی قرار گرفته است. در سال جاری میلادی تاكنون 89 مورد ابتلا به سرخك در امریكا گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این مركز بهداشتی از والدین و خانواده‌های آمریكایی درخواست كرده است كه اگر قصد سفر به خارج از كشور را دارند كودكان خود را در برابر سرخك واكسینه كنند.

گزارشات حاكیست كه در سال 2000 میلادی سرخك در آمریكا ریشه‌كن شده است اما هنوز تهدید شیوع این بیماری از سایر كشورها وجود دارد. برای مثال هنوز در كشورهای جنوب آسیا، شرق دور و آفریقا برای افرادی كه به این مناطق سفر می‌كنند امكان آلوده شدن وجود دارد. امسال در سوئیس و فرانسه نیز مواردی از ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha