چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 276974

در چند سال اخیر ذغال فعال به عنوان یکی از مواد بهبود دهنده پوست مورد توجه و محبوبیت فراوان قرار گرفته است.

مزایای استفاده از صابون‌های ذغال فعال

سلامت نیوز: در چند سال اخیر ذغال فعال به عنوان یکی از مواد بهبود دهنده پوست مورد توجه و محبوبیت فراوان قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، ذغال و صابون یک ترکیب منحصر به فرد به شمار می‌رود و در بسیاری از محصولات جدید مراقبت از پوست به دلیل خواص بی نظیرش جزء مواد اصلی بشمار میرود. بیش از هزاران سال پیش، ذغال مورد استفاده مصریان باستان برای پاک کردن زخم‌ها و در هندوستان نیز برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه نیز از ذغال فرآوری شده در موارد گوناگون از جمله تصفیه آب یا در شوینده‌ها و صابون‌ها استفاده می‌شود.

برخی از مزایای این صابون:
 

مناسب برای پوست‌های چرب

بهترین روش برای درمان پوست‌های چرب استفاده از صابون‌های ذغال است که پوست شما را از چربی پاک می‌کند. این صابون به دلیل خاصیت جذب بالا٬ چربی را به طور موثری از روی پوست پاک کرده و به آن ظاهری مرتب و تمیز می‌بخشد.
 

درمان جوش

آکنه و جوش به دلیل وجود ناخالصی در منافذ پوستی ایجاد می شوند. به همین دلیل استفاده از صابون ذغال این ناخالصی‌ها را از بین برده و پوستی بی نقص را به شما هدیه می‌دهد. همچنین استفاده از ماسک‌های ذغال نیز می‌تواند سلول‌های مرده پوست و سموم و آثار ناشی از آکنه را از روی صورت پاک کند.
 

کاهش اندازه منافذ

هنگامی که مدت زیادی را خارج از خانه سپری می‌کنید متوجه حضور گرد و غبار و خاک بر روی پوست خود می‌شوید. گرد و غبار و خاک می‌تواند در منافذ پوستی نفوذ کنند و باعث بزرگ شدن و نمایان شدن آن‌ها شوند. صابون ذغال جلوی این مشکل را می‌گیرد و گرد و غبار را از منافذ پوست خارج می‌کند.
 

جلوگیری از افتادگی پوست و کهولت سن

هیچ کس به خصوص خانم‌ها پوست‌های افتاده و شل را دوست ندارند و باعث مسن‌تر دیده شدن آنها می‌شود. استفاده از این صابون‌ها باعث سفت و محکم شدن پوست شده و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند و دیگر نیازی به استفاده از روش‌های گران قیمت جوان کننده پوست نیست. همچنین استفاده مداوم آن می‌تواند چین و چروک‌های صورت را از بین ببرد.
 
healthline

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha