شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 27698
سلامت نیوز :رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: بهترین روش تمیز كردن دندان‌ها برای زنان بارداری كه در زمان مسواك زدن دچار تهوع می‌شوند شست و شو با آب نمك است.

مجتبی وحید گلپایگانی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: مراجعه به دندانپزشك در دوران بارداری و شیردهی بر خلاف تصور بسیاری از خانم‌ها و انجام درمان‌های دندانپزشكی در طول دوران بارداری و شیردهی برای كودك آنها هیچ خطری ندارد اگر چه در مورد نوع درمان و زمان انجام آنها اولویت‌ها و الزاماتی وجود دارد ولی زنان بارداری كه در زمان مسواك زدن دچار تهوع می‌شوند باید از شست و شوی دندان‌ها و لثه خود با آب نمك استفاده كنند.

وی افزود: در دوران بارداری تغییرات هورمونی بدن مادر او را مستعد ابتلا به بیماری و التهاب لثه می‌كند، روی همین اصل دندانپزشكان به زنان حامله توصیه می‌كنند بیش از سایر دوران زندگی به رعایت بهداشت دهان و دندان خود بپردازند و نباید به دلیل برخی موارد از بهداشت دهان و دندان خود غافل شوند.

گلپایگانی اظهار داشت: این توصیه زمانی جدی‌تر می‌شود كه مادران جوان به دلیل دغدغه‌های تازه‌ای كه در جریان زندگی مشمول آن شده‌اند از انجام بسیاری از وظایف روزانه خود نظیر مسواك زدن و شست ‌و شوی دهان غفلت می‌ورزند ولی آنان می‌توانند در صورت استفاده نكردن از مسواك كه در برگیرنده خمیر دندان نیز هست از آب نمك و در صورت لزوم هفته‌ای یكبار نیز از دهان شویه استفاه كنند.

وی تصریح كرد: مراجعه دوره‌ای به دندانپزشك برای بررسی وضع سلامت دندان‌ها توصیه دیگر دندانپزشكان به زنان حامله و شیرده است تا پوسیدگی و بیماری‌های احتمالی دهان و دندان آنان در همان مراحل ابتدایی متوقف یا درمان شود و نیاز به درمان‌های پیچیده و پرهزینه در این دوران مرتفع شود ولی زنان بارداری كه نمی‌توانند از مسواك و خمیر دندان برای بهداشت دهان و دندان استفاده كنند می‌توانند از آب نمك كه بسیار ارزان و همچنین بی خطر و فاقد مواد شیمیایی است بهره ببرند.

رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران خاطرنشان كرد: استفاده از آب نمك برای زنان بارداری كه نمی‌توانند در زمان حاملگی از مسواك و خمیر دندان به دلیل تهوع و دیگر مسائل استفاده كنند می‌تواند پلاك موجود در دندان‌های آنان را از بین ببرد و بهداشت دهان آنان حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha