شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 27699
سلامت نیوز : رییس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از تدوین كتابچه راهنمای ملی ارزیابی، تشخیص و درمان بیماری آسم برای گروه های پزشكی خبر داد.
 
مهدی نجمی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راهنما، روش های ارزیابی و تشخیص و درمان آسم بر اساس شرایط كشور، بومی سازی شده تا گروه های پزشكی بر اساس آن، عمل كنند.
وی خاطرنشان كرد، شیوه مراقبت بیماران آسمی در این راهنما نیز توضیح داده شده و در اختیار مراكز بهداشتی و درمانی قرار گرفته است.
رییس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت در زمینه انتشار كتاب های آموزشی آسم، گفت: كتاب های آموزشی آسم برای بیماران، دانش آموزان، پرستاران و مربیان بهداشتی مدارسی از 14 سال پیش، تدوین می شود كه نقش موثری در ارتقای آگاهی افراد در زمینه این بیماری داشته است.
خوشنویسان با اشاره به اینكه یك تا دو درصد بودجه كشورهای توسعه یافته، صرف هزینه درمان آسم می شود، گفت: هزینه داروهای مصرفی آسم در كشور ما 15 میلیارد تومان است بنابر این باید برای كنترل و درمان این بیماری، برنامه های مناسبی اجرا شود.
وی به شیوع این بیماری در كشور اشاره كرد و افزود: میزان شیوع آسم در كشور 8 درصد و میزان شیوع آن در میان جوانان و نوجوانان 13 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha