سلامت نیوز :با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نخستین مركز سنگ‌شكن برون اندامی كشور در شهرستان دزفول به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فارس ، رئیس دانشگاه علوم پزشكی دزفول در آیین افتتاح این مركز درمانی اظهار داشت: این سیستم از مجهزترین سامانه‌های موجود در جهان است.
عبدالرحیم صائمی با اشاره به راه‌اندازی این سامانه پیشرفته در دزفول خاطرنشان كرد: این مركز با زیربنای 200 متر مربع احداث شده كه بدون نیاز به عمل جراحی برای درمان بیماران دارای سنگ كلیه به كار گرفته می‌شود.
وی با اشاره به نحوه اجرای این پروژه گفت: این پروژه به صورت مشاركت با بخش خصوصی در این شهرستان اجرا شده است و البته كمك‌های دولتی نیز در این پروژه جذب شده است.
صائمی با اشاره به نحوه مشاركت بخش خصوصی در اجرای این طرح، افزود: این طرح با مشاركت بخش خصوصی و با اعتباری افزون بر 7 میلیارد ریال احداث و راه‌اندازی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی دزفول با اشاره به نصب دیگر دستگاه‌های مجهز پزشكی در این شهرستان اظهار داشت: دستگاه carm این بیمارستان نیز با صرف 850 میلیون ریال اعتبار خریداری شده و از امروز آغاز به كار كرده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه پزشكی خاطرنشان كرد: دستگاه مزبور قادر است بدون نیاز به جابجایی بیماران از اتاق عمل، عملیات گراف عضو مورد نظر بیمار را انجام داده و در اختیار پزشك قرار دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی دزفول تصریح كرد: با تكمیل و تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستان بزرگ دزفول به دستگاه‌های پیشرفته كه قبلا در شهرستان دزفول و حتی در استان خوزستان و سایر استان‌های هم جوار وجود نداشت، شاهد تبدیل شدن بیمارستان بزرگ دزفول و سایر مراكز درمانی این شهر به قطب درمانی در شمال استان خوزستان و شهرهای همجوار هستبم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha