شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 27703
سلامت نیوز :متخصص چشم پزشكی و استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: دیدن جرقه و نیز برق زدن و مگس پران چشم، نشانه جداشدگی شبكیه - دكلمان - چشم است.
 
مسعود سهیلیان در گفت و گو با ایرنا افزود: این علایم حاكی از ایجاد سوراخی در شبكیه چشم است كه اگر فرد مبتلا به موقع به متخصص مراجعه كند پزشك می تواند با استفاده از روش لیزر درمانی، آن را بهبود بخشد.
وی خاطرنشان كرد، تاخیر در معالجه آن منجر به نابینایی فرد خواهد شد بنابر این افراد باید برای درمان این عارضه به موقع به پزشك متخصص مراجعه كنند.
این عضو جامعه جراحان شبكیه ایران ادامه داد: جداشدگی شبكیه براثر عوامل مادرزادی، ژنتیكی و همچنین بیماری های مختلف چشمی مانند بیماری ماكولا -لكه زرد- و نیز ضربه، ایجاد می شود.
سهیلیان به علت های دیگر بروز این عارضه در افراد اشاره كرد و گفت: با افزایش سن، محیط زجاجیه چشم، ژلاتینی شده و از جای خود جدا می شود و فرد مبتلا به این عارضه می شود.
وی یادآور شد، به طور متوسط از هر 10 هزار نفر، یك نفر به جداشدگی شبكیه مبتلا می شوند و بیشترین آسیب ها به شبكیه چشم نیز در سنین رشد و انجام فعالیت های مختلف از جمله ورزش رخ می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha