شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 277090

پزشکان بر این باورند که "آهسته دویدن" بهترین راه مقابله با ژن‌های چاقی است.

بهترین راهِ مقابله با ژن‌های چاقی

سلامت نیوز:پزشکان بر این باورند که "آهسته دویدن" بهترین راه مقابله با ژن‌های چاقی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به چاقی هستند راحت‌تر از افراد دیگر دچار اضافه وزن می‌شوند. هرچند، وجود ژن‌های چاقی نمی‌تواند دلیلی بر تسلیم شدن در برابر افزایش وزن باشد.

در این بررسی به ارزیابیِ تاثیر انواعی از حرکت‌های ورزشی پرداخته شد که می‌توانند در کاهش خطر ابتلا به چاقی حتی در افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد اضافه وزن هستند موثر باشند.

محققان به ارزیابی اطلاعات بیش از ۱۸ هزار نفر در تایوان که ۳۰ تا ۷۰ ساله بودند پرداخته و آزمایشاتی را روی نمونه خون و ژنوم‌های آنان انجام داده‌اند. همچنین از آنان در مورد فعالیت‌های بدنی و نوع آن پرسش‌ شد. 

محققان ژنوم‌های شرکت کنندگان در این مطالعه را اسکن کرده و ژن‌های مرتبط با افزایش خطر چاقی را بررسی کردند. سپس به این موضوع پرداخته شد که آیا برخی انواع حرکات ورزشی با این خطر مقابله می‌کنند؟

به گزارش لایوساینس، در مجموع، افرادی که هر نوع فعالیت بدنی داشتند نسبت به سایر افراد از شاخص توده بدنی (BMI) کمتری برخوردار بودند و این شرایط در افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد چاقی نیز هستند مشاهده شد. هرچند، تاثیرگذاری آهسته دویدن در مقابله با چاقی بیشترین میزان بوده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha