شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 277096

مطالعات جدید محققان چینی نشان می‌دهد مصرف زیاد قهوه در دوران بارداری بر سطح هورمون‌های رشد و استرس نوزاد تاثیرگذار است و احتمال بروز بیماری‌های کبد در نوزاد را افزایش می‌دهد.

مصرف زیاد قهوه در دوران بارداری ممنوع

سلامت نیوز:مطالعات جدید محققان چینی نشان می‌دهد مصرف زیاد قهوه در دوران بارداری بر سطح هورمون‌های رشد و استرس نوزاد تاثیرگذار است و احتمال بروز بیماری‌های کبد در نوزاد را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  مطالعات حیوانی نشان می‌دهد موش‌هایی که در دوران بارداری رژیم غذایی پرکافئین دریافت کردند، فرزندانی با وزن کمتر داشتند، آزمایشات بیشتر نشان داد سطح هورمون‌های رشد و استرس آنان تغییر کرده و رشد کبد مختل می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری یونایتدپرس،محققان بر این باورند که مصرف بیش از حد قهوه در دوران بارداری در انسان نیز اثرات مشابهی دارد و بر رشد کبد و سطح هورمون‌های استرس و رشد تاثیرگذار است.
بر اساس مطالعات قبلی نیز مشخص شده بود که مصرف دو تا سه فنجان قهوه در دوران بارداری منجر به کاهش وزن نوزاد می‌شود.
مطالعات جدید روی مصرف کافئین و بیماری‌های کبد تمرکز دارد و نشان می‌دهد مصرف دو تا سه فنجان قهوه در دوران بارداری نوزاد را مستعد ابتلا به بیماری‌های کبد، به ویژه کبد چرب غیرالکلی می‌کند.
در ادامه این مطالعه آمده‌ است مصرف زیاد کافئین در دوران بارداری سطح هورمون IGF-1 را که یک هورمون کبد است در نوزاد افزایش می‌دهد، همچنین این هورمون می‌تواند عامل بیماری‌های کبد نیز باشد.
این مطالعه در انسان نیازمند مطالعه و بررسی و تایید بیشتر است.  
نتایج این مطالعه در نشریه Endocrinology منتشر شده است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha