معاون کل وزارت بهداشت گفت: سیاست وزارت بهداشت ارائه خدمات درمانی به مردم توسط بخش دولتی و خصوصی در نزدیکی محل زندگی آنان است.

سیاست وزارت بهداشت برای درمان مردم در نزدیکی محل زندگیشان

سلامت نیوز:معاون کل وزارت بهداشت گفت: سیاست وزارت بهداشت ارائه خدمات درمانی به مردم توسط بخش دولتی و خصوصی در نزدیکی محل زندگی آنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در بازدید از مراکز بهداشتی درمانی استان قم، گفت: هزینه‌های جانبی درمان نظیر هزینه رفت و آمد برای دریافت خدمات، امروزه قسمت قابل توجهی از هزینه‌های درمانی خانوارها را تشکیل می‌دهند. باید توجه کرد که در حال حاضر با توجه به قیمت حداقلی تعرفه‌های دولتی و پوشش نسبتا مناسب هزینه‌ای توسط بیمه‌ها در بعضی موارد هزینه رفت و آمد از هزینه اصلی درمانی بیشتر می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس سیاست وزارت بهداشت ارائه خدمات به مردم توسط بخش دولتی و خصوصی در نزدیکی محل زندگی مردم و مطابق با نظام ارجاع است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات مراکز ارجاعی در تهران و شهرهای بزرگ، مراجعه بیماران با بیماری‌های ساده و معمولی است که در محل زندگی خود بیماران هم با کیفیت خوب قابل درمان است.

به گفته دکتر حریرچی، توسعه مراکز درمانی در شهرهای دیگر استان تهران و استان‌های اطراف تهران نظیر البرز، قم و سمنان در راستای سهولت دسترسی مردم در سال های اخیر با جدیت بیشتری دنبال شده است.

بنابر اعلام وبدا، ‌وی در پایان تاکید کرد: مردم به پزشکانی که در شهرستان‌ها به فعالیت مشغول هستند، اعتماد کنند. در مورد اکثر بیماری‌ها، سطح دانش و تجربه پزشکان فعال در تهران و شهرستان‌ها تفاوت چندانی ندارد البته بعضی بیماری‌های خیلی سخت و نادر احتیاج به مراجعه به مراکز ارجاعی دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha