مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان از پولی شدن داروی ایرانی آهن‌زدای بیماران تالاسمی خبر داد و گفت: بسیاری از خانواده‌های تالاسمی، دو تا سه بیمار تالاسمی دارند و این وضعیت، تأمین داروی بیماران را بسیار سخت کرده است.

چرا داروی ایرانی تالاسمی هم "پولی" شده است؟

سلامت نیوز:مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان از پولی شدن داروی ایرانی آهن‌زدای بیماران تالاسمی خبر داد و گفت: بسیاری از خانواده‌های تالاسمی، دو تا سه بیمار تالاسمی دارند و این وضعیت، تأمین داروی بیماران را بسیار سخت کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مریم خوش‌اخلاق با اشاره به مشکلات بیماران تالاسمی در تأمین دارو اظهار کرد: داروی "نانوجید" دارویی است که در بیماری تالاسمی بابت آهن‌زدایی استفاده می‌شود. در بیماران تالاسمی به دلیل دریافت مکرر خون، آهن بیشتری وارد بدن می‌شود که اگر این آهن در بدن بیمار بماند، باعث بروز مشکلات قلبی و دیابت می‌شود بنابراین این بیماران باید داروی آهن‌زدا استفاده کنند.

وی افزود: متأسفانه داروی ایرانی "نانوجید" بیماران تالاسمی که پیش از این رایگان بود، پولی شده و قیمت هر عدد قرص آن هم ۲ هزار و ۸۰۰ تومان است. هر بیمار تالاسمی باید به طور میانگین ماهانه ۸۰ تا ۱۸۰ قرص آهن‌زدا استفاده کند که با توجه به پولی شدن این دارو هزینه سنگینی برای هر بیمار دارد.

خوش‌اخلاق گفت: بسیاری از خانواده‌های تالاسمی، دو تا سه بیمار تالاسمی دارند و این وضعیت، تأمین داروی بیماران را بسیار سخت کرده است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان تصریح کرد: چرا داروی ایرانی که ساخت داخل است و مواد اولیه آن نیز ایرانی است، پولی شده است؟ پس دفترچه‌های خاص این بیماران بابت چه چیزی است؟

وی عنوان کرد: اکنون بیماران تالاسمی دارویی برای استفاده ندارند. تنها یک آمپول تزریقی ایرانی رایگان دارند که این آمپول را هم نمی‌توانند هر شب تزریق کنند زیرا تزریق آن از طریق پمپ انجام می‌شود و هشت تا ۱۲ ساعت زمان می‌برد.

خوش‌اخلاق ادامه داد: تزریق هر شب دردناک است در حالی که مصرف قرص بسیار راحت‌تر است. اکنون بیماران تالاسمی بدون دارو مانده‌اند و نمی‌توانند داروی تزریقی را هر شب استفاده کنند و تنها شاید بتوانند هفته‌ای یک شب آمپول را تزریق کنند در حالی که دارو باید هر شب تزریق شود.
 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha