در صورتیكه هیپو گلیسمی (كاهش شدید قند خون) در مبتلایان به دیابت به موقع و صحیح درمان نشود منجر به اختلال حواس و در نهایت بیهوشی خواهد شد.

درمان غیر صحیح كاهش شدید قند خون منجر به بروز اختلال حواس در مبتلایان به دیابت می شود
سلامت نیوز :در صورتیكه هیپو گلیسمی (كاهش شدید قند خون) در مبتلایان به دیابت به موقع و صحیح درمان نشود منجر به اختلال حواس و در نهایت بیهوشی خواهد شد.
اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اگر هیپوگلیسمی (كاهش شدید قند خون) در مبتلایان به دیابت به طور صحیح و به موقع درمان نشود به دلیل كمبود قند از بدن منجر به اختلال در مغز خواهد شد.
وی ادامه داد: اختلال حواس و در نهایت بیهوشی از جمله مشكلاتی بوده كه در نتیجه اختلال سلول های مغزی ناشی از كمبود قند حاصل می شود.
رجب تصریح كرد: عصبانیت، لرزش اندام ها، سردرد، سستی زانوها، ریزش عرق، گرسنگی شدید، تپش قلب، اختلال در تفكر، رنگ پریدگی و حالت تهاجمی از جمله نشانه های هیپوگلیسمی در مبتلایان به دیابت است.
وی خاطر نشان كرد: كم یا دیر غذا خوردن، فعالیت جسمی بیش از حد معمول، تزریق زیاد انسولین و مصرف الكل منجر به هیپوگلیسمی در مبتلایان به دیابت می شود.
رجب یادآور شد: برای درمان هیپوگلیسمی با مشاهده نشانه ها باید بلافاصله 200 سی سی آبیموه شیرین یا آب قند یا نوشابه به فرد خورانده شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha