شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 27713

افراد به دلایل مختلفی دچار پر اشتهایی و پرخوری می شوند اما طبق تحقیقات پراشتهایی در زنان بیشتر از مردان است.

سلامت نیوز :افراد به دلایل مختلفی دچار پر اشتهایی و پرخوری می شوند اما طبق تحقیقات پراشتهایی در زنان بیشتر از مردان است.
دکتر حسین صمدانی فرد فوق تخصص غدد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: افراد به دلایل مختلف می توانند دچار پراشتهایی و پرخوری شوند و با مصرف بیش از اندازه غذا به آرامش می رسند.

وی با اشاره به اینکه از شایع ترین علل ایجاد پراشتهایی اضطراب و مسایل روحی- عصبی بوده است افزود: زنان بیشتر دچار پراشتهایی و مصرف بیش از اندازه غذا می شوند. صمدانی فرد تصریح کرد: افراد پراشتها نه تنها غذاهای اصلی بلکه میان وعده و تنقلات بیش از رفع نیازهای فیزیولوژیکی بدن را مصرف می کنند تا به آرامش برسند.

 این فوق تخصص عنوان کرد: به علت تحریک شدن واسطه های مغزی توسط مصرف بیش از حد غذا باعث ایجاد آرامش در فرد می شود. وی گفت: مصرف بعضی از داروها و برخی بیماری های عصب مرکزی مغز و اختلال مراکز اشتها در مغز موجب پرخوری می شود.

صمدانی فرد به افرادی که دچار پرخوری می شوند توصیه کرد: به دلیل اینکه علت شایع پراشتهایی و پرخوری اضطراب و مسائل روحی- عصبی است لذا باید علت آنها ریشه یابی شود و با انجام ورزش های موازی و اجرای تکنیک هایی که توسط مشاور روانشناسی داده می شود افراد در حل این مشکل اقدام کنند. این فوق تخصص خاطرنشان کرد: اگر مشکل افزایش وزن و پرخوری بسیار شدید باشد باید به متخصص غدد مراجعه کرده تا در صورت اختلالات هورمونی درمان انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha