یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 277141

به کمک چند فرمول و روغن طبیعی می‌توانید گرفتگی عضله را درمان و خستگی را از تن به در کنید.

با این درمان‌های خانگی خستگی‌تان را در کنید

سلامت نیوز:به کمک چند فرمول و روغن طبیعی می‌توانید گرفتگی عضله را درمان و خستگی را از تن به در کنید.


به گزارش سلامت نیوز، پارسینه نوشت: بسیاری از افراد به ویژه به دلیل زندگی ماشینی گرفتار خستگی و گرفتگی عضلات می‌شوند، اما جالب است بدانید که با برخی روغن‌ها و فرمول‌های گیاهی می‌توان به رفع گرفتگی عضلات و تسکین درد کمک کرد.

بسیاری از گرفتگی عضلات به دلیل بد نشستن بروز می‌کند، ما به شما چند راهکار طبیعی برای تسکین درد و رفع گرفتگی عضلات معرفی می‌کنیم که عارضه جانبی ندارند و کاملاً طبیعی هستند.
 
درمان گرفتگی عضلات با روغن نعنا

روغن نعنا یکی از محصولات طبیعی برای رهایی عضله از فشار و تنش‌های روزانه است، این روغن طبیعی خاصیت ضد التهاب و ضد درد دارد و دردهای ناشی از عملکرد نامناسب سیستم گردش خون را تسکین می‌بخشد.

کافی است مقداری از روغن نعنا را کف دستان خود بریزید و با آن عضله گرفته را به آرامی ماساژ دهید، برای نتیجه بهتر حداقل ۵ دقیقه عضله گرفته را ماساژ دهید.
 
درمان گرفتگی عضله با سنبل الطیب

سنبل الطیب دارای خاصیت ضد التهاب و آرامش بخش است و شما می‌توانید از روغن سنبل الطیب یا چای آن برای تسکین درد ناشی از گرفتگی عضله‌ها استفاده کنید.

نوشیدن چای سنبل الطیب با کاهش التهاب در بهبود عملکرد سیستم گردش خون و اکسیژن رسانی به عضلات کمک می‌کند تا کمتر گرفتار گرفتگی عضله و درد شویم.

کافی است تا روزانه دو فنجان چای سنبل الطیب را بنوشید یا مقداری از روغن آن را در ناحیه دردناک بمالید و عضله را ماساژ دهید.
 
با نمک حمام خستگی را از تن به در کنید

نمک حمام در رهاسازی عضلات بدن و رفع خستگی تأثیر مثبتی دارد، چرا که حاوی منیزیم و مواد معدنی مفید بوده و از التهاب جلوگیری می‌کند و در رفع گرفتگی عضلات و تسکین درد مؤثر است.

کافی است تا نصف فنجان نمک حمام را به آب وان اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در وان دراز بکشید تا احساس خستگی و گرفتگی عضلات از بین برود.
 
بابونه درد عضلانی را از بین می‌برد

بابونه یکی از گیاهان دارویی شناخته شده در دنیا است که دارای خواص بهبود دهنده سیستم گوارش، ضد التهاب و ضد اسپاسم است.

این گیاه به ریلکس شدن عضلات، رفع گرفتگی و خستگی ناشی از کار روزمره کمک می‌کند، کافی است تا یک فنجان چای بابونه را دو بار در روز بنوشید یا روغن بابونه را بر کف دست بریزید و عضلات گرفته را ماساژ دهید.

درمان اسپاسم عضلانی با گل همیشه بهار

گل همیشه بهار حاوی ماده‌ای به نام تیمول است که در تسکین درد عضلانی خاصیت فوق‌العاده‌ای دارد، کافی است تا روغن همیشه بهار را بر عضله گرفته یا ناحیه دردناک ماساژ دهید و خاصیت ضد اسپاسم آن را مشاهده کنید.

چند قطره از روغن همیشه بهار را به مدت حداقل ۵ دقیقه روی عضله گرفته ماساژ دهید و این روش را دوبار در هفته تکرار کنید تا دیگر گرفتار اسپاسم عضلانی نشوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha