یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 277152

پیری یک فرآیند طبیعی است که جلوی آن را نمی توان گرفت اما با رعایت کردن بعضی نکات می توان آن را به تعویق انداخت.

10 نوشیدنی شگفت انگیز ضد پیری

سلامت نیوز: پیری یک فرآیند طبیعی است که جلوی آن را نمی توان گرفت اما با رعایت کردن بعضی نکات می توان آن را به تعویق انداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، در مطلب زیر می‌خواهیم به ۱۰ نوشیدنی معجزه آسایی بپردازیم که به برخورداری از یک بدن و ذهن سالم و کم کردن سرعت روند پیری کمک می‌کنند.

پیری امری اجتناب ناپذیر است و بروز نشانه‌هایی مثل سفیدی و ریزش مو‌ها و چروک شدن پوست را به دنبال دارد. ما نمی‌توانیم جلوی پیر شدن خود را بگیریم، اما می‌توانیم کاری کنیم که نشانه‌های آن دیرتر بروز پیدا کنند. اما این کار چگونه امکان پذیر می‌شود؟ داشتن یک سبک زندگی سالم و رژیم غذایی حساب شده می‌تواند به این کار کمک کند.


نوشیدنی های باور نکردنی که شما را جوان نگه می دارد!
1- قهوه

تحقیقات جدید نشان می‌دهد کافئین از بدن در برابر التهاب مزمن محافظت می‌کند، یعنی همان مشکل رایجی که با بالا رفتن به آن گرفتار می‌شویم. به علاوه، مصرف قهوه، ریسک ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. تحقیقی نشان داد کسانی که هر روز یک فنجان قهوه می‌نوشیدند، ریسک ابتلا به سرطان پوست غیر ملانوم در آن‌ها در حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.


2- اسموتی ماست چکیده و میوه

با مخلوط کردن میوه‌هایی مثل موز و میوه‌های توت مانند (توت فرنگی، تمشک و غیره) با ماست چکیده، می‌توانید از یک اسموتی خوشمزه با خاصیت ضد پیری برخوردار شوید. موز‌های رسیده سرشار از ماده‌ای به نام پکتین هستند که سطح قند خون در بدن را تحت کنترل نگه می‌دارد. به علاوه، پکتین به حذف مواد سمی مضر از بدن کمک می‌کند، مسأله‌ای که برای کاهش سرعت روند پیری ضروری است. از طرفی دیگر، میوه‌های توت مانند منبع غنی‌ای از ویتامین C هستند که به حفظ انعطاف پذیری و درخشندگی پوست کمک می‌کند.


3- آب

نزدیک به ۶۵ درصد از بدن یک انسان بزرگسال را آب تشکیل می‌دهد، بنابراین، حفظ آب بدن برای عملکرد مناسب اندام‌های مختلف بدن ضروری است. پوست، بزرگ‌ترین اندام قابل مشاهده‌ی بدن است. اگر آب کافی به بدن نرسد، پوست می‌تواند خشک و چروکیده شود و پیر به نظر برسد. به علاوه، خوردن آب به ما کمک می‌کند مواد سمی مضر را از بدن خود دفع کنیم و ظاهری شاداب و جوان داشته باشیم.


4- چای

چای سبز سرشار از نوعی آنتی اکسیدان با خاصیت ضد پیری است که با بیشتر کردن فرآیند تکثیر و تقسیم سلولی، جلوی ظاهر شدن چین و چروک روی پوست را می‌گیرد. به علاوه، شما می‌توانید با ترکیب پودر چای سبز و چای سفید دم کرده، یک ماسک صورت برای خودتان درست کنید. تحقیقات مختلفی هم نشان داده کسانی که به طور منظم چای‌های سبز و سیاه مصرف می‌کنند، ریسک ابتلا به بیماری قلبی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.


5- آب لبو

لبو سرشار از نیترات طبیعی و سالم است که طبق تحقیقی در سال ۲۰۱۱، باعث افزایش گردش خون در لوب پیشانی مغز می‌شود و در نتیجه، احتمال بروز زوال عقل و تحلیل توانایی‌های شناختی بر اثر بالا رفتن سن را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در لبو می‌توانند از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنند و با چین و چروک‌ها مقابله کنند.


6- اسموتی شیر بادام و موز و آووکادو

شیر بادام حاوی ویتامین‌های A، D و E است که می‌توانند پوست را سالم و جوان نگه دارند. این نوشیدنی سرشار از کلسیم و پروتئین است که به حفظ استحکام و انعطاف پذیری ناخن‌ها و مو‌ها کمک می‌کنند.

آووکادو حاوی چربی‌های تک غیر اشباع است که به پوست درخشندگی می‌دهند و موز هم از ویتامین‌های A، B و E برخوردار است که همگی برای پوست بسیار مفید هستند.


7- آب گریپ فروت تازه

بدن ما برای تولید کلاژن به ویتامین C نیاز دارد. همین ماده‌ی کلاژن است که باعث می‌شود پوست ما پُر و انعطاف پذیر باشد. میوه گریپ فروت سرشار از ویتامین C است، بنابراین، نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود پوست پُرتر و جوان‌تر به نظر برسد. به علاوه، از آنجایی که این میوه سرشار از نوعی آنتی اکسیدان به نام رتینول است، به ترمیم پوست آسیب دیده و رفع تغییر رنگ پوست کمک می‌کند.


8- آب نارگیل

آب نارگیل سرشار از مواد معدنی و الکترولیت است، که برای سوخت و ساز صحیح اسید‌های آمینه، لیپید‌ها و کربوهیدرات‌ها و همچنین بهبود روند توزیع مواد مغذی به دست آمده از مواد غذایی در بدن، ضروری هستند. به علاوه، آب نارگیل حاوی نوعی هورمون گیاهی به نام سیتوکینین است که رشد سلولی را بیشتر می‌کند. سیتوکینین‌ها به خاصیت ضد سرطانی شان هم مشهورند.


9- آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا حاوی مقادیر زیادی اسید‌های آمینه و مواد مغذی است که به افزایش تولید کلاژن در بدن کمک می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در آب آلوئه ورا به احیاء پوست و حفظ انعطاف پذیری آن هم کمک می‌کند.


10- شیر

تحقیقات نشان می‌دهد از زمانی که به دهه‌ی ۳۰ زندگی خود پا می‌گذاریم، هر ساله تا یک درصد از ماهیچه‌های عضله شده‌ی خود را از دست می‌دهیم. به علاوه، در هر دهه، ۱۲ تا ۱۵ درصد از قدرت عضلات کاهش پیدا می‌کند. لوسین، یکی از ۹ اسید آمینه‌ی موجود در بدن انسان، به ویژه برای مقابله با این مسأله بسیار مؤثر است. در حقیقت، این ماده نه فقط به تنظیم میزان رشد عضلات، بلکه به تنظیم سطح قند خون و ترمیم زخم‌ها کمک می‌کند. شیر حاوی پروتئین هم هست که یکی از منابع بسیار خوب لوسین به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha