اگر شما هم از جمله كسانی هستید كه دائما رژیم‌های غذایی مختلف را آزمایش می‌كنید اما موفق نمی‌شوید وزن خود را كاهش دهید توصیه می‌شود كه یك بار دیگر عادات تغذیه‌ای خود را ارزیابی كنید.

سلامت نیوز :اگر شما هم از جمله كسانی هستید كه دائما رژیم‌های غذایی مختلف را آزمایش می‌كنید اما موفق نمی‌شوید وزن خود را كاهش دهید توصیه می‌شود كه یك بار دیگر عادات تغذیه‌ای خود را ارزیابی كنید.

به گزارش  ایسنا، كارشناس تغذیه و سلامت در مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در این مقاله چند توصیه را ارائه كرده‌اند كه در این زمینه به شما كمك خواهد كرد.

به گزارش سایت اینترنتی هلث دی نیوز، در ابتدا توصیه می‌شود كه یك فهرست از تمام غذاهایی را كه در طول روز می‌خورید یادداشت كنید. همچنین در این فهرست مشخص كنید كه این غذاها را در چه ساعاتی از روز می‌خورید، در هنگام خوردن آنها چه احساسی دارید و هم اینكه وقتی این غذاها را می‌خورید در حال انجام چه كاری بودید.

پس از چند روز این فهرست را دوره و بازبینی كنید و الگویی برای عادات خود براساس این فهرست تهیه نمایید. از برخی فاكتورها مثل اینكه با چه سرعتی غذایتان را می‌خورید، چه مقدار غذا می‌خورید، چه وعده‌های غذایی را نادیده گرفته و نمی‌خورید، چه موقع دسر مصرف می‌كنید و چه زمانهایی با وجودی كه گرسنه نیستید، غذا می‌خورید.

در ادامه روی این فاكتورها به دقت تامل كنید و از خودتان بپرسید كه چرا این عادات تغدیه‌ای را دارید و سپس آن فاكتورهایی را انتخاب كنید كه مایل هستید آنها را تغییر دهید. همچنین با استفاده از این فهرست تهیه شده مشخص كنید كه چه عامل یا عواملی موجب می‌شود حتی وقتی گرسنه نیستید، چیزی بخورید (فاكتورهایی مثل استرس، خوردن در هنگام تماشای تلویزیون یا در هنگام خستگی).

بررسی كنید كه در واكنش به این فاكتورها چگونه می‌توانید از خوردن پرهیز كنید. عادات تغذیه‌ای جدیدی را براساس یافته‌های جدید خود تعیین كرده و تلاش كنید كه به طور مداوم این عادات تغذیه‌ای جدید را دنبال كنید.

به خاطر داشته باشید كه مدت زمانی طول می‌كشد تا شما به این سیستم تغذیه‌ای جدید خود عادت كنید و بتوانید به طور مداوم آن را بكار بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha