کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده را تشریح کرد.

پیش بینی بارش باران برای برخی مناطق کشور/ هوای امروز تهران صاف تا کمی ابری

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور ، با اشاره به وضعیت جوی کشور، گفت: طی سه روز آینده در برخی از نقاط جنوب و جنوب شرق کشور همچون جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.


وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز با توجه به شمالی شدن جریانات بر دریای خزر بارش‌ها ابتدا در غرب سواحل و استان اردبیل شروع می‌شود.


رفیعی گفت: فردا ضمن تقویت این بارش‌ها کاهش ۴ تا ۸ درجه دما در سواحل دریای خزر خواهیم داشت.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا محدود بارش‌ها که همراه با وزش باد شدید خواهد بود به خراسان شمالی و مناطق شمالی آذربایجان شرقی و غربی هم کشیده خواهد شد و شدت بارش‌ها نیز طی این مدت در گیلان و مازندران خواهد بود، گفت: تا پایان هفته در سواحل خزر این بارش‌ها ادامه خواهد داشت.


وی ادامه داد: طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید که گاهی سبب گردو خاک می‌شود را شاهد خواهیم بود.


رفیعی با بیان اینکه طی این مدت روز‌های سه شنبه و چهارشنبه علاوه بر منطقه زابل، در خراسان شمالی، یزد، کرمان نیز وقوع باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست، گفت: آب‌های خلیج فارس به ویژه در بخش‌های شرقی و مرکزی و شرق دریای عمان تا روز سه شنبه مواج خواهند بود.


وی ادامه داد: هوای امروز تهران صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد خواهد داشت و حداکثر دمای امروز ۴۰ درجه و کمینه دمای فردا در تهران به ۲۷ درجه خواهد رسید.


کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهر کرد با دمای ۱۰ درجه و اردبیل با دمای ۱۱ درجه خنک‌ترین مراکز استان در کشور و اهواز با دمای ۴۶ درجه‌ای گرم‌ترین آن بوده است.



                    
                                                                                                                                       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha