سلامت نیوز :رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، از اجرای برنامه های كنترل دخانیات و ترك سیگار در مطب های دندانپزشكی با كمك تیم های درمانی این مطلب ها خبرداد.
 
محمدحسین خوشنویسان در گفت و گو با ایرنا، اجرای این طرح را از برنامه های سال جاری این وزارتخانه عنوان كرد و افزود: در اجرای این برنامه، كاردان های بهداشت و درمان، بیماران سیگاری را از خطرات استفاده از تنباكو، مطلع می كنند.
وی اظهار داشت: برای اجرای این برنامه، ابتدا كارگاه های آموزشی برای تیم درمانی برگزار می شود تا شمار مربیان لازم برای اجرای این طرح، تربیت شوند.
رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد، مربیان در این كارگاه ها، اطلاعات و روش تدریس را فرا می گیرند تا آموخته های خود را به بیماران منتقل سازند.
خوشنویسان گفت: كارگاه های تربیت مربی این طرح، ابتدا به طور آزمایشی در تهران برگزار می شود و پس از آن، این كارگاه ها در پنج منطقه دیگر شامل مشهد، اصفهان، شیراز، خوزستان و تبریز برگزار خواهد شد.
وی افزود: جرم گرفتگی سریع دندان ها، سرطان دهان، تورم و التهاب لثه ها و ایجاد آفت از جمله تاثیرات استفاده از سیگار و تنباكو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha