شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 27721
سلامت نیوز :طبق تحقیقات انجام شده روی مردان بالای 60 سال، انجام فعالیت‌های ورزشی برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان کافی است.
بررسی‌ها نشان داده است که مصرف مکمل کلسیم و ویتامین D احتمال ابتلا به پوکی استخوان در مردان را کاهش نمی‌دهد. طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ملبورن استرالیا بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان در مردان ورزش است.

پژوهشگران 180 مرد 59 تا 70 سال را به مدت 18 ماه زیر نظر گرفتند و به یک گروه یک‌گرم در روز مکمل کلسیم، یک گروه 800 واحد بین‌الملل روزانه ویتامین D و به یک گروه برنامه ورزشی دادند. به گفته پژوهشگران مصرف مکمل و قرص بدون ورزش هیچ تاثیری در پیشگیری از پوکی استخوان ندارد. مردان به اندازه کافی کلسیم و ویتامین D دریافت می‌کنند و ورزش بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان است.

پوکی استخوان یا استئوپروز، عبارت از حالتیست که در اثر تخریب بافت استخوانی، توده‏ای استخوان کاهش یافته سرانجام به شکستگی استخوان منجر می‏شود (تعداد و اندازه‏ی تیغه‏های استخوانی بافت استخوانی کاهش می‏یابد).در زنان پوکی استخوان چهار برابر مردان دیده می‏شود.

در سالهای بعد از یائسگی، مخصوصاً در سالهای اول، معمولاً قدرت استخوان با سرعت زیادی کاهش می‏یابد . سپس این سرعت کم می‏شود ولی روند پوکی استخوان ادامه می‏یابد. زنان، مخصوصاً آنها که بیشتر از 60سال دارند بیشترین مبتلایان به پوکی استخوان‏اند.در مردان با افزایش سن، کاهش ناگهانی و عمده‏ی هورمونهای جنسی، چنان که در زنان اتفاق می‏اافتد، پیش نمی‏آید. کاهش تراکم وقدرت استخوان در آنها خیلی آهسته‏تر اتفاق می‏افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha