به گفته پرستاران؛ معاونت پرستاری پیشتر نیز وعده اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را داده بود؛ به ویژه بعد از اجرای طرح تحول سلامت در سال ۹۲ که بودجه هنگفتی برای بالا بردن تعرفه‌های پزشکی صرف شد، پرستاران کشور در سال ۹۳ اعتراضات گسترده‌ای صورت دادند. قرار بود قانون تعرفه‌گذاری پرستاران در آذر ماه ۹۳ اجرا شود.

بارها وعده های بدون ضمانت اجرایی شنیده ایم/ بعد از 12 سال چگونه وعده ها را باور کنیم؟

سلامت نیوز: به گفته پرستاران؛ معاونت پرستاری پیشتر نیز وعده اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را داده بود؛ به ویژه بعد از اجرای طرح تحول سلامت در سال ۹۲ که بودجه هنگفتی برای بالا بردن تعرفه‌های پزشکی صرف شد، پرستاران کشور در سال ۹۳ اعتراضات گسترده‌ای صورت دادند. قرار بود قانون تعرفه‌گذاری پرستاران در آذر ماه ۹۳ اجرا شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، پرستاران می‌گویند؛ سال گذشته خانم حضرتی قانون تعرفه‌گذاری پرستاران را به دلیل دیده نشدن اعتبار فاقد ضمانت اجرایی دانستند، چه شده که در مصاحبه اخیر خود گفته‌اند قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، روال اجرا را طی می‌کند و اجرایی می‌شود. 

این درحالی است که معاونت پرستاری وزارت بهداشت در بهمن ماه ۹۷ در مصاحبه تحت عنوان قانون تعرفه پرستاری ضمانت اجرایی ندارد.

وی  گفته بود: قانونی که اعتبار آن دیده نشود، ضمانت اجرایی ندارد. حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان از سوی رئیس سازمان نظام پرستاری برای اجرای تعرفه‌های پرستاری به وزارت بهداشت پیشنهاد شد و وزارتخانه نیز این پیشنهاد را به مجلس ارائه داد که تصویب نشد.

در حال حاضر وزارت بهداشت نمی‌تواند از محل درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها برای اجرای تعرفه پرستاری، بودجه‌ای تخصیص دهد. چون درآمد برخی بیمارستان‌ها آنقدر نیست که بتوانند تعرفه پرستاری را اجرا کنند.

پرستاران می‌گویند: عجیب اینجاست بخشی از خدمات پرستاری را هم به تعرفه‌های پزشکی اضافه کردند، کار را پرستار انجام می‌دهد اما به اسم پزشک ثبت می‌شود. به همین دلیل بهای زیادی برای آن خدمات در نظر گرفته شد، اگر قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا گردد هم پرستاران با روحیه بیشتری در خدمت اعتلای سلامت جامعه هستند و هم بیمه‌ها بار مالی کمتری را تحمل می‌کنند که همین امر سبب کاهش پرداختی حق بیمه توسط مردم هم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha