شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 27727
سلامت نیوز :آغاز از دست دادن موها در 20 سالگی می‌تواند نشانه بالای احتمال ابتلا به سرطان پروستات در سال‌های بعد باشد.
طبق مقاله‌ای كه در مجله Annals of oncology منتشر شده است محققان فرانسوی 669 مرد 46 ساله را زیر نظر گرفتند تا رابطه میان ریزش موی زودرس و سرطان پروستات را معلوم كنند.
 از میان داوطلبان 388 مرد مبتلا به سرطان پروستات بودند. نتایج بررسی‌ها نشان داد مردانی كه به سرطان مبتلا بودند همگی از سن 20 سالگی دچار ریزش مو شده بودند. كشف اخیر به تشخیص زودهنگام سرطان پروستات و درمان سریع آن كمك می‌كند.جالب است که نتایج یک تحقیقات در سال میلادی گذشته که در مجله اپیدمیولوژی سرطان انتشار بود ، کاملا برعکس این مورد بوده است .
 نتایج آن تحقیقات نشان می داد مردانی که در سنین پایین دچار طاسی سر می شوند کمتر احتمال دارد که به سرطان پروستات مبتلا شوند .سرطان پروستات , سرطانی است که در غده پروستات به وجود می آید . سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌هایی است که مردان را مبتلا می‌کند.

غده پروستات غده‌اى است که تنها در مردان یافت مى‌شود. این غده در زیر مثانه قرار دارد و مایعى به داخل منى ترشح مى‌کند.

سرطان پروستات با نشانه‌هاى مرتبط با دفع ادرار و یا درد شکم تظاهر مى‌کند. این نشانه‌ها با علائم بیمارى‌هاى رایجى مانند عفونت و بزرگى خوش‌خیم پروستات مشابهت دارد.
پروستات غده ای است که تنها در مردان وجود دارد و محل قرارگیری آن در زیر مثانه و قسمت جلوی راست روده (مقعد) می باشد.
سرطان به نوعی بیماری گفته می شود که در آن سلولها به شکل غیرقابل کنترلی در داخل بدن شروع به رشد می کنند و سپس بافت ها و اعضای بدن را مورد تهاجم قرار داده و تخریب می نمایند.

غده پروستات اطراف دهانه مثانه و مجاری ادرار و ماهیچه هایی که در هنگام دفع منی منقبض می گردند را احاطه کرده است و یکی از سه غده لازم برای تولید مثل در مردان می باشد. این غده , مایع چسبناک شیری رنگی متشکل از اسیدها و آنزیم ها را تولید می کند  و در تغذیه و نگهداری سلولهای اسپرم , کمک شایانی می کند.

سرطان پروستات از سلولهای غده پروستات شروع به تکثیر نموده و ممکن است به سایر بخشهای بدن شامل مثانه , روده بزرگ , راست روده و استخوان گسترش نماید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha