ظهر دیروز در پی تماس حراست اداره گمرک امانات پستی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور دو فرد مشکوک در اداره پست، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در محل حضور پیدا کردند.

کشف شلوارهای شیشه‌ای در گمرک

سلامت نیوز:ظهر دیروز در پی تماس حراست اداره گمرک امانات پستی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور دو فرد مشکوک در اداره پست، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در محل حضور پیدا کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،ماموران با حضور در اداره گمرک امانات پستی به بررسی موضوع و مرسوله پستی که دو فرد مذکور قصد پست آن را داشتند، پرداختند. در بررسی نخست مشخص شد این اشخاص قصد ارسال پنج عدد شلوار را به مقصد مشخصی دارند. در ادامه بررسی‌های تکمیلی مشخص شد در درز کمر این شلوارها که به صورت غیرطبیعی سفت بودند، موادی جاسازی شده که پس از شکافتن درز کمر شلوارها، جاسازی مواد روانگردان از نوع شیشه داخل شلوارها برملا شد

.
این دو نفر در بازجویی مقدماتی عنوان کردند که در یک شرکت پیک‌موتوری مشغول فعالیت هستند. فردی این شلوارها را به آنها داده و از آنها خواسته از طریق پست، شلوارها را به آدرس معینی ارسال کنند و این افراد نیز طبق نرخنامه کارمزد دریافت کرده‌اند.


یکی از این دو متهم میانسال در بازجویی‌ها گفت: «من مدیر مجموعه پیک موتوری هستم و گاهی اوقات به خاطر این‌که حوصله‌ام سر نرود همراه پیک به آدرس‌های مختلف برای تحویل بسته می‌روم. این بار هم با موتورسوارم به این آدرس رفتم که بعد از مشکوک شدن به ما، دستگیر شدیم. ما هیچ اطلاعی از محتویات این بسته‌ها نداشتیم و آنها را کنار خیابان از یک فرد تحویل گرفتیم.»


سرهنگ سعید آقایاری، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری پایتخت با اعلام این خبر گفت: «باتوجه به ابعاد موضوع، متهمان به کلانتری منتقل شدند و در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد ۶۰۰ گرم موادمخدر داخل شلوارها جاساز شده است. یکی از متهمان موتورسوار و دیگری مسئول مجموعه پیک موتوری است که به مقام قضائی معرفی شده‌اند.»


سرهنگ آقایاری در ادامه صحبت‌هایش گفت: «گاهی اوقات اشخاصی با آدرس‌های نامعلوم به تحویل بسته‌های پستی اقدام می‌کنند که پیک موتوری نیز طبیعتا اجازه باز کردن و رویت داخل بسته را ندارد.

موتورسوار در این موارد، بسته را از فرد ناشناس با آدرس نامعلوم تحویل می‌گیرد و بابت این کار کرایه‌ای دریافت می‌کند. این موضوع باعث شده برخی افراد سودجو، از این فرصت حداکثر استفاده را کرده و اقلام غیرمجاز و ممنوعه را از طریق پیک‌ها ارسال کنند.

بنابراین بهتر است شاغلان در پیک‌های موتوری، در صورت مواجه شدن با اقلام مشکوک (مانند اقلامی که وزن طبیعی خود را ندارند) با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و نیز اپراتور را در مجموعه خود در جریان گذاشته تا پلیس با حضور در محل و پس از هماهنگی‌های قضائی نسبت به بازکردن بسته و بررسی محتویات آن اقدام کند.

همچنین افراد شاغل در پیک‌های موتوری باید از تحویل گرفتن مرسوله خارج از آدرس و کنار خیابان جدا خودداری کنند، مرسوله باید دارای مشخصاتی ازجمله آدرس مبدأ، گیرنده، دریافت‌کننده و آدرس مقصد باشد تا  مشکلی برای فرد موتورسوار و شرکت پیک موتوری ایجاد نشود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha