سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 277293

متخصص قلب و عروق با بیان اینکه مهم‌ترین علامت سکته‌ قلبی درد در قفسه سینه و درد از ناف تا فک تحتانی است، گفت: احتمال سکته‌ قلبی در افراد دارای فشار خون و دیابتی‌ها بیشتر است

نشانه‌های سکته قلبی چیست؟

سلامت نیوز:متخصص قلب و عروق با بیان اینکه مهم‌ترین علامت سکته‌ قلبی درد در قفسه سینه و درد از ناف تا فک تحتانی است، گفت: احتمال سکته‌ قلبی در افراد دارای فشار خون و دیابتی‌ها بیشتر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،رامین اسکندری، متخصص قلب و عروق  درباره «نشانه‌های بروز بیماری‌ها و سکته‌های قلبی»، اظهار داشت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مهم‌ترین علامت سکته‌های قلبی درد در قفسه سینه و هر دردی که از ناف تا فک تحتانی باشد می‌تواند علامت بیماری قلبی باشد و باید این حساسیت نسبت به آن وجود داشته باشد؛ به ویژه اینکه اگر بیمار عوامل خطرساز نیز داشته باشد، این موضوع بسیار قابل توجه است.


وی با اشاره به عوامل خطرساز ایجاد بیماری‌های قلبی، خاطرنشان کرد: برای نمونه اگر بیمار دیابتی بوده، فشار خون و چربی خون داشته باشد، سابقه فامیلی از سکته‌های قلبی در اقوام درجه یک داشته و سیگار مصرف کند، می‌تواند به دلیل هر یک از این عوامل یا داشتن چند عامل خطرساز، دچار بیماری قلبی شود.


این متخصص قلب و عروق اظهار داشت: بیماری که عامل خطرساز دارد و دچار درد قفسه سینه می‌شود، باید حساسیت زیادی داشته باشد و این‌طور نگوید که این درد اهمیتی ندارد و بی‌خیال شود؛ حداقل کار این است که به یک مرکز درمانی مراجعه کرده و پزشک نوار قلب ساده‌ای از بیمار بگیرد.


اسکندری با بیان اینکه سن حمله‌ها و سکته‌های قلبی پایین آمده است، گفت: بیماران می‌توانند در سنین پایین‌تر هم دچار حمله قلبی شوند؛ بنابراین باید نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha