شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 27731
سلامت نیوز :یك بررسی جدید نشان می‌دهد رابطه مستقیمی میان كم‌خوابی و سرطان روده وجود دارد.
به گزارش هلث‌دی، دانشمندان دانشگاه نیویورك با بررسی، تجزیه و تحلیل اطلاعات پزشكی 1240 بیمار پی بردند اشخاصی كه به طور میانگین هر شب كمتر از 6 ساعت می‌خوابند 50 درصد بیشتر از افرادی كه هر شب 7 ساعت می‌خوابند در معرض ابتلا به سرطان روده قرار دارند.

محققان ساعات و مشكلات خواب یبماران را پرسیدند و سپس به معاینه آنها پرداختند.پزشكان اعلام كردند: پس از كولونوسكوپی 338 نفر از بیماران كه هر شب كمتر از 6 ساعت می‌خوابیدند پی بردند به سرطان روده مبتلا هستند.

دكتر لی‌لی، سرپرست این تحقیق در دانشگاه نیویورك گفت: این نخستین مطالعه‌ای است كه رابطه معنادار كم‌خوابی و سرطان روده را نشان می‌دهد.متخصص دانشگاه نیویورك ادامه داد: افزایش احتمال ابتلا به سرطان روده به علت كم‌خوابی با علل دیگر از جمله وراثت خانوادگی و مصرف بیش از حد گوشت قرمز قابل مقایسه است.

دكتر لی‌لی ادامه داد: كمبود ساعات خواب سلامت عمومی را به اندازه دیابت، ‌چاقی، بیماری و سكته قلبی به خطر نمی‌اندازد اما باید مردم را تشویق كرد تا دست‌كم 7 ساعت بخوابند.محققان دانشگاه نیویورك در پایان گفتند: با این وجود هنوز منشا ابتلا به سرطان روده به علت كم‌خوابی مشخص نیست.

اما تئوری‌های مختلفی از جمله عدم ترشح هورمون ملاتونین و مقاومت انسولین مطرح شده است.
منبع:سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha