شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 27732
سلامت نیوز :افزایش قابل توجه استفاده از تلفنهای همراه در سرتاسر جهان نگرانی هایی را در رابطه با تاثیرات مخرب احتمالی این ابزار بر روی مغز انسان برانگیخته است. با وجود اینکه سال گذشته اعلام شد هیچ مدرک قابل قبولی مبنی بر مضر بودن امواج تلفنهای همراه وجود ندارد اما این نگرانی همچنان بر جای خود باقی است.

بسیاری از بررسی‌ها به این موضوع تاكید دارند كه استفاده از تلفن همراه می‌تواند باعث بروز تومورهای مغزی شود برخلاف این موضوع تحقیقی جدید نشان داده است چسباندن گوشی تلفن به گوش به فعال شدن مغز كمك می‌كند.

 طبق بررسی‌های محققان آمریكایی كه مشروح آن در مجله Journal of the American Medical Association منتشر شده است امواج الكترومغناطیسی بر متابولیسم ناحیه‌ای در مغز تاثیر گذارند بدون اینكه خطری برای كاربر داشته باشند. محققان عكس‌العمل مغز 47 فرد را حین حرف‌زدن با تلفن همراه به مدت 5 دقیقه ثبت كردند و بعد میزان متابولیسم قند در مغز آنها را اندازه‌گیری كردند.

نتایج نشان داد استفاده از تلفن سبب افزایش متابولیسم قند در ناحیه‌ای نزدیك گوش می‌شود به طوری كه متابولیسم قند در این ناحیه 7 درصد بیش از سایر نقاط مغز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha