سندیکای تولیدکنندگان مکملهای رژیمی غذایی ایران، به قانون مقررات صادرات و واردات بازرگانی و همچنین تقلیل تعرفه های واردات این مکملها اعتراض کرد.

سلامت نیوز :سندیکای تولیدکنندگان مکملهای رژیمی غذایی ایران، به قانون مقررات صادرات و واردات بازرگانی و همچنین تقلیل تعرفه های واردات این مکملها اعتراض کرد.
به گزارش مهر، دکتر عباس کبریایی زاده ، رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکملهای رژیمی غذایی ایران در نامه ای به وزرای بازرگانی و صنایع، به تصمیماتی که در کمیسیون موضوع تبصره 1 ماده 1 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات بازرگانی اتخاذ شده و باعث اعمال تعرفه های تجمیعی برای مواد اولیه مورد مصرف در صنایع داخلی شده است، اشاره کرد.

در این نامه آمده است: با اعمال این تعرفه ها، تولیدکنندگان داخلی به رغم عدم وجود تولید کننده داخلی برای مواد اولیه مورد مصرف، مجبور به پرداخت انواع تعرفه ها شده و در نتیجه قیمت تمام شده شرکتهای داخلی که مواد اولیه خود را از منابع معتبر مورد تایید وزارت بهداشت تهیه می کنند، افزایش چشمگیری یافته است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکملهای رژیمی غذایی ایران با یادآوری این موضوع  که در آخرین جلسه این کمیسیون نیز به رغم اصرار وزارت بهداشت و گمرک بر اعمال تعرفه های مشابه داروهای وارداتی  بر مکملهای رژیمی غذایی، متاسفانه دو وزارتخانه صنایع و بازرگانی، رای به تقلیل تعرفه های واردات مکملهای رژیمی غذایی از 25 درصد به 4 درصد دادند، تصریح کرده است که با این اقدام عملا عرصه بر تولیدکنندگان تنگ تر شده است.

این سندیکا در نامه خود همچنین به صراحت بیان کرده است: وزارت صنایع که باید مدافع تولیدکنندگان باشد به رغم هشدارهای وزارت بهداشت، با رای مشکوک و بی انصافانه به تسهیل واردات این فرآورده ها که یقینا در جهت سلامت مردم نیست، کمک کرده است.

رئیس این سندیکا با توجه به توضیحات داده شده، از وزرای بازرگانی و صنایع خواست تا نسبت به اعمال تعرفه های مشابه دارو بر مکملهای رژیمی که با توجه به تبصره 3 ماده 3 قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی حکم دارو دارند، اقدام شود.

با توجه به اینکه وزیر اطلاعات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری و بازرسی ویژه ریاست جمهوری از دیگر گیرندگان این نامه هستند، رئیس سندیکا بر فراهم نمودن زمینه نظارتهای تخصصی بر واردات این فرآورده ها و تامین واردات از منابع مورد تایید نیز تاکید کرده است.

وی همچنین در پایان درخواست کرد که چون رای وزارت صنایع تعیین کننده بوده و به رغم مسئولیت قانونی حمایت از تولید داخل در جهت تامین نظر واردکنندگان عمل نموده ، رسیدگی نظارتی لازم انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha