مشاور رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران در حوزه سلامت می‌گوید: عموما در زمان ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد، خانواده‌های طرفین با ازدواج آنها مخالفت دارند، این درحالیست که در صورت خروج فرد مطلقه از مرحله سوگ بعد از جدایی و تحلیل علت طلاق او، ازدواج او با یک فرد مجرد از نظر روانشناختی مشکلی ندارد.

سلامت نیوز: مشاور رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران در حوزه سلامت می‌گوید: عموما در زمان ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد، خانواده‌های طرفین با ازدواج آنها مخالفت دارند، این درحالیست که در صورت خروج فرد مطلقه از مرحله سوگ بعد از جدایی و تحلیل علت طلاق او، ازدواج او با یک فرد مجرد از نظر روانشناختی مشکلی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، امین رفیعی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ازدواج نیازمند فاکتورهای ذهنی، جسمی و روانی است که این فاکتورها در کنار یکدیگر منجر به موفقیت یک ازدواج می‌شود، افزود: پیشنهاد ما بر این است که افراد پیش از ازدواج به مراکز مشاوره ازدواج مراجعه کنند، چراکه با شناخت اطلاعات شخصیتی خود و فرد مقابل امکان سنجش طرفین به لحاظ سطح فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نحوه گذراندن اوقات فراغت و... با یکدیگر فراهم می‌شود.

وی در ادامه درباره ازدواج افراد مطلقه با افراد مجرد نیز تاکید کرد: از نظر روانشناختی هیچ منعی برای ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد وجود ندارد؛ البته باید دید که علت طلاق فرد چه بوده و چه عواملی باعث جدایی او از همسر سابق‌اش شده است. شاید فرد مطلقه از نظر روانی سلامت باشد. در حد روابط انسانی اگر مداخلات به موقع پیش از ازدواج افراد شکل گیرد مشکلی به وجود نمی‌آید، در واقع طلاق یک فرد نقشی در شروع رابطه جدید او ندارد و تنها به این موضوع بستگی دارد که آن فرد به چه دلیلی در زندگی خود با مشکل مواجه شده و آیا بعد از طلاق مرحله سوگ را که برای خروج از آن به مدت زمان سه تا شش ماه نیاز است طی کرده و سپس وارد رابطه جدید شده یا خیر؟.

بنابر اظهارات رفیعی‌پور، عموما در زمان ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد، خانواده‌های طرفین با ازدواج آنها مخالفت دارند که با توجه به نگاه سنتی جامعه نسبت به ازدواج، معمولا خانواده‌ها به ازدواج با افراد مطلقه تمایلی ندارند، در همین راستا مجددا تاکید می‌کنم باید به این مسئله توجه کرد که فرد مطلقه به چه دلیلی در زندگی قبلی خود با مشکل مواجه شده است و بعد از طلاق مرحله سوگ پس از جدایی را طی کرده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha