خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که میخوریم، می‌توانند عامل اصلی سرطان باشند؛ هرچند اعمال تغییراتی ساده در رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

خوراکی‌هایی برای مقابله با سلول‌های بنیادی سرطان

سلامت نیوز: خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که میخوریم، می‌توانند عامل اصلی سرطان باشند؛ هرچند اعمال تغییراتی ساده در رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در کنار فهرست مواد غذایی که مصرف آن‌ها به دلیل سرطان‌زا بودن توصیه نمی‌شود افراد باید آگاه باشند چه مواد غذایی درحفظ سلامت بدن در برابر انواع مختلف سرطان نقش دارند. برخی از کارشناسان رژیم غذایی از بین برنده سلول‌های بنیادی سرطان را پیشنهاد می‌کنند.

این سلول‌های بنیادی از فرایند تولید سلول‌های سرطانی حمایت می‌کنند و در پیشرفت این بیماری، مقاومت در برابر دارو و عود کردن علائم بیماری پس از درمان نقش کلیدی دارند.

به گزارش سایت مدیکال دیلی مطالعاتی که در گذشته نیز انجام گرفته حاکی از آن است مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند مانع از آن شوند تا سلول‌های بنیادی سرطان‌ رشد کنند. از جمله این مواد خوراکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیب‌زمینی بنفش: مصرف روانه یک عدد سیب‌زمینی بنفش برای مدت یک هفته می‌تواند تاثیر بسزایی در متوقف کردن فعالیت سلول‌های بنیادی مضر که عامل سرطان روده است، داشته باشد. بررسی انجام شده در آمریکا حاکی از آن است که آنتوسیانین زیست‌فعال موجود در این خوراکی به کاهش تومورها و تهاجمی شدن سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.

چای سبز: گروهی از محققان چینی دریافتند چای سبز می‌تواند در از بین بردن سلول‌های بنیادی سرطان نقش داشته باشد. مصرف چای سبز ترکیب اپی‌گالوکتشین گالات (EGCG) را به همراه دارد که رشد سلول‌های بنیادی سرطان روده را حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.  

چای ماچا: بررسی محققان انگلیسی نشان می‌دهد که چای سبز ماچا از منبع انرژی سلول‌های بنیادی سرطان می‌کاهد و آن‌ها را از بین می‌برد. این نوشیدنی به‌ویژه در مقابله با سرطان پستان موثر است.

گردو: هدف اصلی این خوراکی مقابله با سلول‌های سرطان روده است. همچنین گردو به کاهش خطر ابتلا به این بیماری و بهبود وضعیت جسمی بیمار کمک می‌کند. محققان کره جنوبی در مطالعه‌ای دریافتند مصرف روزانه عصاره گردو برای مدت یک هفته به کاهش ۸۶ درصدی رشد سلول‌های بنیادی سرطان روده کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha