سلامت نیوز: عضو مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: پارکینسون شایعترین بیماری پیش رونده مغزی در افراد مسن به شمار می رود.

دکتر کاویان قندهاری در دانشگاه علوم پزشكی مشهد اظهار داشت: لرزش دست و پا، کندی در انجام فعالیت های بدنی، کاهش و کندی حرکات و سفتی اندام ها از نشانه های این بیماری است و این بیماران به آهستگی و با قدم های کوتاه گام برمی دارند و به تدریج وابسته به دیگران می شوند .

وی با بیان این که این بیماری با معاینات بالینی قابل تشخیص است و در صورت تشخیص به موقع کمک زیادی در بهبود عملکرد رفتاری بیمار خواهد داشت افزود: تا کنون درمان قطعی برای این بیماری مشخص نشده است و با تجویز دارو می توان علائم این بیماری را کاهش داد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عوامل ناشناخته و کهولت سن علت اصلی ابتلا به این بیماری است و جوانان به ندرت به این بیماری مبتلا می شوند.

دکتر کاویان قندهاری با اشاره به این که میزان شیوع این بیماری در کشور همانند سایر نقاط جهان است ابراز داشت: خوشبختانه در سال های اخیر این بیماری مورد توجه قرار گرفته است و بر این اساس طرح های تحقیقاتی مختلفی در گروه مغز و اعصاب اجرا و یا در حال انجام است .

به گفته وی بهتر است وقتی علائم این بیماری در فردی مشاهده شود هر چه سریعتر به پزشکان متخصص مراجعه كند.

گفتنی است: پارکینسون از جمله بیماری های مغز و اعصاب در سنین بعد از  ۶۰سالگی است از هر  ۱۰۰نفر بالای ۶۰ سال یک نفر به پارکینسون مبتلا می‌شوند. بعد از آلزایمر، پارکینسون شایع‌ترین بیماری مخرب اعصاب به حساب می‌آید پارکینسون بیماری مزمن و پیشرونده‌ای است که در آن سلول های ترشح‌کننده دوپامین در جسم سیاه در مغز می‌میرند و در فقدان دوپامین حرکات بدن نامنظم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha