سلامت نیوز :دستگاه های کمک قلبی به دلیل بالا بودن هزینه ها هنوز در نظام سلامت کشور جا نیفتاده است .

دبیر اجرایی هفدهمین كنگره انجمن قلب و عروق ادامه داد: هزینه این دستگاهها بین دو تا دویست میلیون تومان است و این دستگاه ها به عنوان درمانی نوین و بسیار موثر در حوزه بیماری های قلبی هستند که بیمه ها می توانند با پوشش بیماران قلبی عروقی به حمایت  مناسب آنان بپردازند.

وی با اشاره به اهمیتی كه این دستگاه ها دارند یادآور شد : افرادی که تحت عمل قلب قرار گرفته اند، طی پنج سال تنها 70 تا 60 درصد شانس زنده ماندن دارند.

 دبیر اجرایی هفدهمین كنگره قلب و عروق ایران اظهار داشت: این دستگاه ها به دو گروه با کارکرد کوتاه مدت و دستگاه های با کارکرد طولانی مدت تقسیم می شوند که گروه کوتاه مدت چند روز تا چند ماه کارکرد دارند ولی دستگاه های طولانی مدت می توانند چندین سال مورد استفاده قرارگیرند. وجود این دستگاه ها در کنار جراحان قلب باعث می شوند که آنها را قادر كند تا در موارد حاد جان بیماران را نجات دهند.

دكتر سعید حسینی افزود: در رابطه با بیماران پیوند قلب که قلب پیوندی در اختیار آنان نیست ما باید به سمت استفاده از دستگاه های کمک قلبی برویم تا با کارگزاری این دستگاه ها که کارکردی مانند قلب دارند، بیمار نجات یابد.

 وی ادامه داد: متاسفانه بیمه های کشور ما هنوز کم هزینه ترین دستگاه ها را نیز تحت پوشش خود قرار نمی دهند.

 دکتر حسینی در پایان خاطر نشان کرد :امیدواریم سازمان های بیمه گر بیشتر به پوشش خدمات این دستگاه ها بپردازندو آن به دلیل نیاز بیمارانی است که شرایط پیوند قلب را ندارندو می توانند با این روش به حیات خود ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha